فیروز فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فضای مجازی را عامل افزایش مطالعه دانست و گفت: باید این مرحله گذار را هدایت کنیم تا مطالعه مجازی هویت خاص خودش را پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان که به تازگی از سوی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب استان منصوب شده  ، اظهار داشت: امروزه جوانان و نوجوانان و خانواده ها اهل مطالعه هستند و سرانه مطالعه کم نشده، اما فضای مجازی روش مطالعه را تغییر داده است.
فاضلی فضای مجازی را عامل افزایش مطالعه دانست و گفت: برخی از افراد بیش از پنج ساعت در شبانه روز در فضای مجازی مطالعه دارند اما به واسطه بیگانه بودن فرهنگ فضای مجازی با فرهنگ بومی ما، متولیان فرهنگی باید به فضای مجازی محتوا و جهت دهند.
دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب گیلان عنوان کرد: کتاب و پایتخت کتاب ایران، کتابخانه- کانون فرهنگی محله، کتاب-کتابخوانی و کتابدار، وقف کتاب - ترویج کتابخوانی، مدرسه کتاب محور- دانش آموز کتابخوان،کودک-کتاب-آینده،کتاب مبنای تمدن، کتاب-رسانه و فضای مجازی، کتابفروشی- پاتوق فرهنگی اسامی روزهای هفته پاسداشت کتاب است.
بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.