حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه در جمع کتابداران آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: گرایش مردم به کتاب در سال های اخیر به سبب گستردگی فضای مجازی و جذابیت های نهفته آن کم شده است اما با این حال،  کتاب جایگزین ندارد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری و علمای بزرگ دین اسلام، همواره با کتاب انس داشته و دارند و این امر بایستی برای ما الگوی عملی باشد.

وی گفت: تلاشگران عرصه کتاب در آگاهی جامعه نقش اصلی دارند و انگیزه مطالعه باید در مدارس و دانشگاه ها حاکم باشد تا به نیازهای فکری و فرهنگی قشر دانش آموز و دانشجو پاسخ داده شود.

امام جمعه آستارا بیان کرد: کتابخانه ها به حمایت بیشتر دولت نیاز دارند و حمایت های مادی جهت توسعه کتابخانه ها، زمینه ای برای گرایش بیشتر جامعه شهری و روستایی به کتابخوانی است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز در این نشست گفت: برنامه های هفته کتاب از ۱۸ آبان ماه آغاز شده و برگزاری نشست های کتابخوان، کارگاه مادران قصه گو و روخوانی کتاب برای کودکان از  برنامه های کتابخانه های عمومی آستاراست.

آرزو عباس زاده افزود: ۹ نیروی انسانی در کتابخانه های آستارا فعالیت می کنند و شهرداری‌های این شهرستان در نیمه نخست امسال، ۲۰۰ میلیون‌ریال به عنوان نیم‌درصد درآمد خود به حساب کتابخانه ها واریز کردند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و چهار کتابخانه آن ۶۰ هزار نسخه کتاب و بیش از ۲ هزار عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.