محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست شورای دانشگاه گیلان در رشت افزود: در یک سال گذشته حداقل ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت از سیل بر ما وارد شد که بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان را پرداخت کردیم که البته موعد پرداخت بقیه مبالغ فرا نرسیده است.

وی با بیان این که بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگان داده ایم، اظهار داشت: همه این اقدامات در اوج تحریم ها و در شرایط سخت انجام گرفته است.

وی با اشاره به تحریم ها علیه ایران در یک سال گذشته، خاطر نشان کرد: این تحریم ها نیاز به بازگویی ندارد ، سال های ۹۰ و ۹۱ که تحریم ها آغاز شد ابتدا با کاهش ۳۰۰ هزار بشکه در روز تا برسد نفت در برابر غذا، در این شرایط دولت یازدهم مدیریت کشور را به دست گرفت و تلاش کرد تا وارد این عرصه یعنی نفت در برابر غذا نشود.

معاون رئیس جمهوری با بیان این که  بر این اساس وارد مذاکره شدیم اما با همه بد عهدی هایی که صورت گرفت، تصمیم ملی درستی در این باره گرفتیم، تصریح کرد: ما مذاکرات را آغاز کردیم، به جهانیان نشان دادیم و تمام تلاشمان را به کار گرفتیم و اعلام کردیم که مذاکره برد برد صورت گیرد و در مجموع نیز نتیجه نسبی را به دست آوردیم.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم هستیم، تحریمی عمیق تر از تحریم نفت در برابر غذا که در سال ۹۲ تلاش کردیم به آن نرسیم، اما علارغم محدودیت هایی که بر ما وارد کردند، یک روز پرداخت پرسنلی را به تاخیر نینداختیم.

نوبخت در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی از سال گذشته تاکنون در کشور اظهار داشت: با توجه به همه تحریم ها و شرایط سخت طرح های عمرانی و زیرساختی تکمیل شده و در حال استفاده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به شوک به وجود آمده در بازار ارز کشور خاطر نشان کرد: این بازار اکنون در کنترل قرار گرفته، ضمن این که نرخ تورم با توجه به این که بالاست اما روند کاهنده در پیش گرفته است.

وی در خاتمه بیان داشت: همه این اقدامات در شرایط سخت و تحریم محصول برنامه ها، طرح ها، پی گیری ها و امیدهایی به آینده است که وجود دارد و ما پیش می رویم.

ساختمان جدید دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان صبح امروز (پنجشنبه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری افتتاح شد.

در زمان حاضر، دانشگاه گیلان با ۱۰ دانشکده و یک واحد پردیس و دو پژوهشکده( حوضه آبی دریای خزر و گیلان شناسی) با ۵۸۴ عضو هیات علمی،حدود ۱۷ هزار دانشجو ، به عنوان بزرگترین مراکز آموزش عالی در منطقه شمال کشور مشغول به فعالیت های آموزشی و پژوهشی است و سالانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو را در ۵۴۴ رشته – گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس و مجازی پذیرش می کند، این دانشگاه با اعضای اتحادیه دانشگاه های دولتی کشور های حاشیه دریای خزر ، برخی از دانشگاه های کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا ارتباطات علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.