آرزو عباس زاده روز سه شنبه در نشست خبری در کتابخانه شهید نشاطی آستارا افزود: هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن، از ۱۸ آبان ماه آغاز خواهد شد و زنگ آغاز هفته کتاب در مدرسه توحید، دیدار با خانواده سه نویسنده، جشن کتاب و رونمایی از کتاب های اهدایی سازمان اسناد، ۱۲ نشست کتابخوان، کارگاه های قصه گویی، افتتاح کتابخانه مدرسه شهید انصاری و عضویت رایگان در کتابخانه ها از برنامه های هفته کتاب در آستاراست.

وی بیان کرد: کتابخانه عمومی آستارا به عنوان نخستین کتابخانه گیلان و جزو اولین کتابخانه های کشور، در یک سال اخیر با اجرای طرح های با کتاب همسفر شو، کوله کتاب و کتابت را بچین، اعضای خود را افزایش داده است.

وی اظهار کرد: تعداد کتاب های کتابخانه های آستارا از ۵۲ هزار و ۶۶۱ نسخه در سال گذشته به ۶۰ هزار و ۳۹۶ نسخه در سال جاری افزایش یافته است و دستگاه های اجرایی برای ترویج کتابخوانی مشارکت کنند.

عباس زاده ادامه داد: امسال سه هزار نفر از آستارا در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند و هشت نفر در بخش استانی و ۳۰ نفر در بخش شهرستانی جشنواره شایسته تقدیر شدند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا افزود: در هر مدرسه ابتدایی و دبیرستان، رابط ترویج مطالعه انتخاب و باعث تقویت مشارکت دانش آموزان در کتابخوانی شده و خانواده ها کودکان را از سنین یک تا شش سال به صورت رایگان در کتابخانه ها عضو کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و چهار کتابخانه آن بیش از ۲ هزار عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.