سید امین نجات روز سه شنبه در مصاحبه با  خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه  این افراد به همراه دو قبضه اسلحه شکاری مجاز، با هوشیاری کلانتری اطاقور دستگیر  شدند ، افزود : متخلفینی  که مرتکب شکار قرقاول از نوع پرندگان حمایت شده  شوند  به استناد بند الف ماده 12 قانون شکار و صید ، به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا به جزای نقدی از 30 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال محکوم خواهندشد

وی  با اشاره به این که این شکارچیان  بابت هر پرنده چهارمیلیون ریال جریمه می شوند افزود : قرقاول عموما در منطقه جنگلی و باغ چای در بخش اتاقور شهرستان لنگرود زندگی می کنند و پرنده ای حمایت شده است و شکار آن برای دارندگان پروانه شکار هم ممنوع است.

وی تصریح کرد: این پرنده، بومی گیلان و از گونه های درحال انقراض محسوب می شود و چندسالی است که با حمایت محیط زیست جمعیت آن ثابت نگهداری شده و با جلوگیری از شکار بی رویه این  پرنده از انقراض آن در گیلان جلوگیری شده است.

نجات ضمن دعوت عموم  مردم شهرستان لنگرود در همکاری  با محیط زیست   از صاحبان باغ ها خواست از شکار در باغ های خود جلوگیری کنند و  اجازه شکار  در باغ های خود به دیگران ندهند .

قرقاول نر بسیار زیباتر از پرنده ماده است و این پرنده از اجداد ماکیان و مرغ محلی به شمار می رود و علاوه بر قرقاول ، کبک و کبوتر وحشی نیز از گونه های بومی  گیلان  در جنگل های شهرستان لنگرود زیست می کنند.

وی گفت: همچنین دو نهله عقاب یکی از گونه شاهی و دیگری از نوع طلایی که توسط مردم تحویل محیط زیست داده شده بودند پس از تیمار و اطمینان از سلامت آنها یکی درمنطقه اتاقور و عقاب دیگر هم در منطقه تالابی شهرستان لنگرود رهاسازی شدند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت : ماموران یگان حفاظت محیط زیست در پی عملیات اجرایی به یک نفر شکارچی نیز در منطقه چاف و چمخاله برخود کردند که با یک قبضه سلاح شکاری دولول و بدون پروانه شکار قصد شکار داشت که با حضور به موقع ماموران از این اقدام باز ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.