به گزارش خبرنگار ایرنا، عرفان میاهی از دانشکده فنی رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی، امیرحسین فلاح زرین کار از دانشکده علوم رشته فیزیک مقطع کارشناسی همزمان مشغول به تحصیل در رشته ریاضی، امین رادبرد از دانشکده فنی رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد ، فرنگیس علیزاده از دانشکده معماری رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد و عماد حسرتی از دانشکده مکانیک رشته مهندسی مکانیک در مقطع دکتری و بهروز سلطانی از دانشکده علوم انسانی رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتری موفق به جایزه و لوح زرین این جشنواره شدند.

به این برگزیدگان، در دوره کارشناسی ۴۰ میلیون ریال ، کارشناسی ارشد ۶۰  میلیون ریال و دکتری ۱۰۰ میلیون ریال اهدا شد.

محمدباقر عسکری از پردیس دانشگاهی در رشته فیزیک حالت جامد و سیده آمنه سیادت از دانشکده فنی رشته مهندسی نساجی هر دو در مقطع دکتری، مریم بشارتی از دانشکده تربیت بدنی رشته مدیریت راهبردی ، ریحانه استاد ملکرودی از دانشکده کشاورزی رشته علوم و مهندسی باغبانی و محمد پورمحمدی از دانشکده ریاضی رشته ریاضی کاربردی هر سه در مقطع کارشناسی ارشد هر کدام موفق به دریافت لوح سیمین و جایزه ۵۰ میلیون ریالی شدند.

خانواده خیر زنده یاد ابریشمچیان به منظور ایجاد بستری مناسب برای شناسایی، حمایت و تشویق نخبگان پژوهشی و دانشجویان برتر دانشگاه گیلان و هدایت این استعدادهای درخشان به سمت اولویت های راهبردی کشور نسبت به برگزاری جشنواره دانشجویی پویایی و خلاقیت علمی - پژوهشی با عنوان جایزه ابریشمچیان اقدام کرد.

دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه گیلان می توانستند در این جشنواره شرکت کنند، سوابق تحصیلی درخشان نسبت به هم دوره‌ ای‌ های خود، تولید علم و دانش، داشتن مقام و رتبه علمی ملی یا بین‌ المللی ، ارائه خدمات علمی به جامعه و موفقیت برجسته علمی، هنری و غیره از ویژگی های دانشجویان علاقمند برای شرکت در این جشنواره بود.

میرجعفر ابریشم چیان متولد سال ۱۳۰۹ در محله سوخته تکیه رشت بود و تا مقطع دکترای شیمی و داروسازی تحصیل کرد و در سال ۱۳۳۶ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد؛ علاوه بر این در عرصه نمایندگی انحصاری شرکت های داروسازی دنیا و واردات مواد شیمیایی و دارویی همکاری های گسترده ای با کشورهای امریکا ، آلمان  داشت. 

دکتر ابریشم چیان علاوه بر این، کتابخانه شخصی خود با افزون بر هفت هزار جلد کتاب در زمینه هایی چون جامعه شناسی ، پزشکی ، ادبیات شرق و غرب ، دیوان شعرا و نویسندگان،‌ عرفان ، سیاست  را به دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه گیلان اهدا کرد . 

این نیکوکار گیلانی با هزینه مالی خود در کار تکمیل دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان، تالار، کلاس های آموزشی، بخش اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و ... به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع مشارکت داشت. سید علی ابریشم چیان فرزند مرحوم میرجعفر ابریشم چیان نیز در دانشگاه گیلان دفن است، وی  اسفند سال ۱۳۹۶ درگذشت.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است، دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است

دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.