سردار حسین اشتری روز دوشنبه در جلسه معارفه فرمانده جدید انتظامی گیلان در رشت افزود: طی سال های گذشته گام های خوبی برای استفاده از فناوری های روز و الکترونیکی شدن و حرکت به سمت هوشمند شدن  برداشته  شده و با نیروی انسانی متخصص، مجرب و آموزش دیده ، ابزار و زیرساخت ها اهتمام داریم هر سه مرحله را با هم جلو ببریم و تا پایان سال ۱۴۰۰ به سطح مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه از بسیاری کشورهای منطقه جلوتر هستیم، اظهار کرد: امروز با کشورهای پیشرفته دنیا نیز در حال رقابتیم.

وی به  اعزام زائران داخلی و خارجی  با نظم و امنیت کامل به مراسم اربعین  اشاره و بیان کرد: زائران ایرانی اربعین  نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد و زائران خارجی ۳۵ درصد افزایش داشته اند و تردد آنها در کمال امنیت ،  نظم و رضایت همراه بود .

سردار اشتری گفت: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که در یک روز، ۶۰۰ هزار نفر از یک مرز تردد داشته باشد و مسئولیت  امنیت آنان با نیروی انتظامی بود که این، از افتخارات نیروهای مسلح است.

 وی با اشاره به هشت هزار شهید گیلان در دوران دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و ۴۴۵ شهید نیروی انتظامی استان گفت: شأن مردم اینست که بیشترین خدمت را به آنان داشته باشیم و امروز نیروی انتظامی حافظ جان، مال ، ناموس و امنیت مردم است و بزرگترین نعمت برای یک  کشور نعمت امنیت است.

سردار اشتری اضافه کرد: اگر امنیت و سلامتی  نباشد ، هیچ پیشرفتی نمی توانیم داشته باشیم  این در حالیست که در کشورهای پیرامونی ما بدلیل نبود امنیت، مردم خسارت های بسیاری دیده اند و در هیچ حوزه ای نتوانستند پیشرفت کنند.

وی تصریح کرد: امروز فعالان اقتصادی نیز در حوزه امنیت کار می کنند و با حضور نیروهای نظامی و انتظامی  ، حضور مردم همیشه در صحنه و هدایت های رهبری معظم انقلاب ، امنیتی با ثبات و مثال زدنی در کشورمان داریم که بایستی آن را حفظ کنیم.

 وی اضافه کرد: در سوریه، عراق ، لبنان ، یمن و کشورهای مختلف با حضور گروهک های دست نشانده آمریکایی ها  همچون داعش، نا امنی ایجاد شد و بلاهای متعددی بر سر مردم آوردند و در جنگ سخت و نرم بدنبال این هستند که آرامش را برهم بزنند.

 سردار اشتری با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای بر هم زدن آرامش با بهانه پیگیری مطالبات مردم گفت: برخی مطالبات در جامعه بر حق است اما بایستی موضوعات از مسیر قانونی پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت هوشیاری و بیداری مردم تحت هدایت های فرمانده کل قوا برای مقابله با توطئه های دشمنان، نقش نیروی انتظامی را در برقراری نظم و امنیت در کشور  بدنبال  اتفاقات سال های گذشته موثر دانست و افزود: با ظرفیت ، استعداد و توان نیروهای انسانی مجرب ، آموزش دیده و انقلابی و نیز از لحاظ تجهیزاتی که در اختیار داریم ؛ برای برقراری امنیت و آرامش تلاش می کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به نامگذاری سیزدهم آبان ماه  به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: مردم ما همیشه در صحنه های مختلف حضور دارند و مقابل استکبار ایستادگی می کنند و دوران پر افتخار دفاع مقدس و همچنین فتنه های مختلف از موارد دشمنی های استکبار است که با حضور مردم خنثی شد.

وی به ادعای واهی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر پایان راه بودن انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: راهپیمایی های ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان ماه هر سال ، با شکوه تر از قبل برگزار می شود و مردم ثابت کرده اند که پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: تحریم ها نه تنها ما را از پای در نیاورد، بلکه ما را مستقل کرد و قدرت دفاعی ایران اسلامی امروز در منطقه، برتر است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: این بیانیه چراغ و نقشه راه کشور در چهل سال دوم انقلاب و مسیر روشنی است که در پیش داریم و بایستی با همان ایستادگی و مقاومت، راه را ادامه دهیم.

فرمانده ناجا ، به موفقیت های استان در زمینه وظایف محوله اشاره و بیان کرد: گیلان در سال گذشته رتبه دوم و امسال رتبه اول را در کشف جرم کسب کرده ضمن آنکه در سرقت های خشن نیز برخوردهایی باشدت صورت گرفته و با اهتمام مسئولان، این روند ادامه پیدا می کند.

وی همچنین با اشاره به امنیت اخلاقی و مسافر خیز بودن گیلان افزود:  نیروهای انتظامی در تمامی طرح های مربوطه موفق عمل کرده اند و بحث ناظر ۱ نیز با کمترین تنش انجام شده و مردم هم رضایت داشته اند ضمن اینکه با وجود افزایش تردد و سفر، در بخش جانباختگان شاهد کاهش ۱۲ درصدی و در بخش تصادفات نیز شاهد کاهش ۱۸ درصدی در استان طی نیمه نخست امسال هستیم.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش های سردار اسحافی، سردار ملکی به عنوان فرمانده جدید انتظامی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.