به گزارش خبرنگار ایرنا از رضوانشهر، حجت الاسلام لطف اله عبدالهی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان  با محوریت امر به معروف و نقش وحدت در جامعه ، خواستار اجرای مصوبات دوره های گذشته این شورا در سطح شهرستان شد.

 وی افزود: مسئولیت پذیری اعضای شورای فرهنگ عمومی در بخش های مختلف موجب نتیجه بخشی بهتر در اجرای مصوبات این شورا خواهد شد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر ضمن رد برخورد تند و خشن با موضوعات فرهنگی گفت: برخورد های خشن با موضوعات فرهنگی نتیجه خوبی را بدنبال نخواهد داشت و موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید در شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه های مختلف بصورت هدفمند بیان شود.

 امام جمعه رضوانشهر افزود: امر به معروف و نهی از منکر، مسئولیتی است که از هیچ کسی سلب نمی شود و باید همه در این راستا احساس وظیفه کنیم و مسئولیت پذیر باشیم.

 فرماندار رضوانشهر نیز در این نشست فرهنگی، خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید قابل درک و پیگیری باشد و حضور شخص دعوت شده در این جلسه الزامی است و از فرستادن نماینده یا جانشین در جلسه شورای فرهنگ عمومی پرهیز شود.

 محمدمهدی مظفری افزود: پراکندگی موضوعات در حوزه های فرهنگی موجب سردرگمی و زیان خواهد بود و همه ما باید مسئولانه با مسئله مهم فرهنگ برخورد کنیم.

 وی با اشاره به موضوعات فضای مجازی و تهدیدات ناشی از این امر گفت: برنامه ریزی در این زمینه بر عهده مسئولان فرهنگی شهرستان می باشد و برای در امان ماندن از هرگونه حوادث و پیامد های منفی ناشی از آن نیاز به برنامه ریزی دقیق و درست دارد.

 فرماندار رضوانشهر متذکر شد: مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی، لازم الااجراست و باید برای پیاده سازی دستورات این گونه نشست ها برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به موضوع پدافند غیر عامل گفت: دور تا دور کشور ما را دشمن احاطه کرده است  و پدافند غیر عامل از موضوعات بسیار ضروری جامعه و شهرستان ما می باشد.

 فرماندار رضوانشهر در ادامه با اشاره به انتشار یک فیلم از بیمارستان این شهرستان که از طریق دوربین های مدار بسته این مرکز درمانی ثبت و منتشر شده گفت: این موضوع در تاریخ چهاردهم فروردین ماه سال جاری اتفاق افتاده و پرونده لازم نیز در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

 مظفری بیان کرد: ضعف مدیریت بهداشت و درمان در سطح این شهرستان یک امر دائمی است و بیمارستانی که از حداقل های خدماتی و پزشکی محروم باشد چگونه می توانیم مطالبات مردم را پاسخگو باشیم.

 همچنین دادستان رضوانشهر نیز در این نشست طی سخنانی گفت: ادارات و دستگاه های مختلف این شهرستان در زمینه فرهنگی وظایف خودشان را طبق قانون انجام دهند تا دچار مشکل نشویم.

 سیدمرتضی هاشمی ساداتی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باید کانال های تلگرامی را تحت نظر داشته باشد تا شاهد انتشار اخبار کذب و التهاب آور در سطح جامعه نباشیم.

وی افزود: رضوانشهر با وجود تنوع قومی، مذهبی و زبانی از شهرستان های آرام کشور می باشد و ما اجازه نخواهیم داد، عده ای در فضای مجازی این آرامش را از مردم بگیرند.

 همچنین در ابتدای این نشست، مجید شافعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر گزارشی از اقدامات و برنامه های صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات جلسات گذشته را بیان کرد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.