نادر جهان آرای روز پنجشنبه در همایش موسسان مدارس غیردولتی گیلان در لاهیجان اظهارداشت: مدارس غیر دولتی  گیلان  بیش از میانگین  کشوری را پوشش می دهند  و  این پوشش امسال ۱۶درصد است که از میانگین کشوری هم جلوتر است و این به پیشینه قوی خانواده های فرهنگ دوست و مردم برای ارایه خدمت به آموزش و پرورش بر می گردد که امیدواریم همواره بتوانیم این پیشرو بودن را با مراقبت بیشتر حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد:این همایش سالانه که در شهرستان لاهیجان برگزارشده است به منظور سپاس از فعالان مدارس غیردولتی که در مراکز آموزشی غیردولتی فعال هستند می باشد و این همایش توسط اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورای معاونین شهرستان لاهیجان برگزارشده که هدف آن ارتقای فضای آموزشی  و  ارتقای جایگاه نظام آموزش و پرورش در سطح استان و ملی است.

جهان آرای با اشاره به اینکه  مدارس غیر دولتی استان گیلان شامل ۹۰۰مدرسه و نزدیک به ۶۰هزار دانش آموز است افزود: آموزش و پرورش گیلان از نظر خیرین جایگاه سوم را در سطح کشور دارد و  این موضوع به نگاه مهربانانه مردم و خیرانی که مدرسه سازی را یک امر مقدس می دانند بر می گردد.

وی ادامه داد: امروز سرانه مدارس کمتر شده است و هم اکنون با  مشکلات توزیع اعتبارات دولتی مواجه هستیم ولی برخی از استان ها از نظرکیفی و نیروی انسانی  موقعیت بیشتری بخاطر نقش خیران و مردم دارند.

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این همایش گفت: بکارگیری تمام ظرفیت ها و بخش ها برای افزایش سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش کشور از اهداف دولت و ارکان رسمی کشور است .

سیداسماعیل میرغضنفری افزود: گیلان جزء استان برتر از نظر کیفی و کمی در آموزش و پرورش و از استان های برتر کشور محسوب می شود و با توجه به فرهنگ مردم گیلان باید استان بتواند از امکانات بخش خصوصی بیشتر بهره مند شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.