کیوان محمدی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان افزود: براساس آمایشی که توسط استادان دانشگاه شهید بهشتی انجام شده ، چندین محور عمده را شناسایی کردیم که تمامی فعالیت ها بایستی در قالب آمایش انجام شود.

وی  با اشاره به  اینکه گیلان در گذشته جزو پنج صنعت برتر کشور بوده ، تصریح  کرد: هرچند که وضعیت گیلان در دولت تدبیر و امید روندی صعودی داشته اما  وقتی روند ۴۰ ساله گیلان را مطالعه می کنیم ، حال گیلان خوب نیست.

وی تصریح کرد: توجه ما به دریا نیز کم بوده که بایستی از نظر امایشی به ان توجه ویژه کنیم؛ ضمن اینکه از لحاظ محیط زیستی سه استان کشور وجه مشترک دارند و امایش سه استان  در این راستا برنامه های خاصی را دنبال می کند.

محمدی با اشاره به ظرفیت های گیلان در زمینه هایی همچون کشاورزی، صنایع تبدیلی،  تجارت خارجی و گردشگری اظهار داشت: گیلان یکی از مراکز واردات و صادرات بود که بایستی بتوانیم ان را با تاکید بر فناوری های جدید  احیاء کنیم .

 وی با با بیان اینکه در سال ۹۷، ۷۳  پروژه را تعریف و تصویب کردیم افزود:  پروژه های سدلاستیکی به عنوان پروژه های مهم و موفق شناخته شد به طوری که بعضی استان ها  قصد دارند این پروژه را در استان خود بومی سازی کنند.

وی گفت: در حال حاضر از ۱۱ سد پروژه سد لاستیکی دو سد به بهره برداری رسیده و دو سد دیگر نیز در حال اتمام است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته  ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در ۵۳ زیرپروژه تعریف شد، افزود: این پروژه ها در حوزه ۹ دستگاه اجرایی قرار دارد که ۳۲ پروژه مربوط به بخش تولید، ۱۹ پروژه زیرساختی ، یک گردشگری و یکی در حوزه علم و فناوری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.