رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا روز چهارشنبه در حاشیه این رزمایش در مدرسه حضرت زهرا (س) شهر لوندویل، هدف از اجرای آن را آشنایی دانش آموزان با موقعیت های بحرانی و چگونگی مدیریت آن اعلام کرد. 

حسین خورشیدی افزود: این رزمایش فرصتی برای نمایش توان عملیاتی عوامل امدادی و کارگروه های امداد و نجات نظیر شهرداری، آتش نشانی، نیروی انتظامی، فوریت های پزشکی و ادارات برق و گاز است. 

وی اظهار کرد: گروه ۴۰ نفره امداد و نجات هلال احمر برنامه هایی نظیر اطفاء آتش سوزی، نشت گاز، مواجهه با مصدومان فرضی، حرکت در مسیرهای ایمن، برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان مصدومان و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان فرضی را با همکاری دانش آموزان مدیریت کرد. 

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا ادامه داد: رزمایش ایمنی باعث هماهنگی، تعامل، ارزیابی و شناخت نقاط قوت و ضعف اعضای کارگروه ها در مدیریت حوادث احتمالی نظیر زلزله می شود. 

خورشیدی گفت: مربیان شرکت کننده در این رزمایش، آموزش لازم در خصوص پناهگیری، خروج اضطراری، تخلیه و اسکان اضطراری و امداد و نجات را به دانش آموزان مدرسه ارائه کرده بودند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آستارا آماده برگزاری دوره های آموزش امداد و نجات در مدارس، با همکاری آموزش و پروش است.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۱۸ هزار دانش آموز در مدارس آن به تحصیل علم مشغول هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.