به گزارش خبرنگار ایرنا سعید شیرکوند صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از بندرگاه انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : اقتصاد کشور از سیر نزولی مدنظر دشمنان به سوی روند رو به رشد تغییر مسیر داده و با قدرت در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه ساماندهی امور جاری کشور تا پایان امسال از مهمترین اولویت های دولت است افزود : شاید در گذشته بندر انزلی برایمان در اولویت نبود اما به دلیل اینکه بخشی از واردات کالاهای اساسی کشور از روسیه و کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا از این بندرگاه وارد می شود انزلی می تواند نقش تاثیر گذاری در این خصوص داشته باشد .

شیرکوند همچنین خاطرنشان کرد:ترکیب واردات کالا در بندرانزلی ثابت تر از گذشته شده و در کنار  بررسی عملکرد گذشته ، برنامه ریزی لازم برای آینده این بندر شکل گرفته و مشکلات انتقال کالا و جابجایی در انتقال کالا از برخی بنادر جنوبی به شمالی  رفع شده است.

معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری یادآور شد : در گذشته بندرانزلی محل تخلیه حجم بسیاری از آهن الات و چوب بود و امروز در حال پیگیری صادرات آن هستیم .

وی با اشاره به واردات غلات و تخلیه آن در بندرگاه انزلی تاکید کرد: متاسفانه در بندرگاه انزلی به دلیل مشکلات بین چند دستگاه اجرایی از جمله بانک مرکزی ، موسسه استاندارد، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و حتی خود وارد کننده ها، بندر انزلی با مشکل رسوب کالا و توقف 60 روزه مواجه است که تلاش می شود این مشکلات کاهش یافته و مدت زمان ترخیص کالا در این بندرگاه به 30 روز کاهش یافته و اختلال های بین دستگاه های اجرایی از بین برود .

معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به لزوم لایروبی تالاب انزلی در راستای توسعه گردشگری این شهر ساحلی افزود: با توجه به مشکلات موجود در خصوص لایروبی تالاب بین المللی انزلی به عنوان یک ثروت ملی  مقرر شد تا بنادر و دریانوردی با هماهنگی استانداری گیلان لایروبی بخشی از تالاب را انجام داده تا شرایط بهتری برای گردشگری بندرانزلی فراهم شود .

شیرکوند خاطر نشان کرد: با توجه به بازدید از کشتی میرزا کوچک خان ، مقرر شد این کشتی در مدت چهار ماه آینده راه اندازی و به حرکت در آید تا گردشگری گیلان و بندرانزلی بیش از پیش رونق یابد .

به گزارش خبرنگار ایرنا،  معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهور به همراه مدیر کل حوزه معاونت هماهنگی و نظارت  ، رییس امور اقتصادی و بازرگانی ، رییس امور تولیدی و زیربنایی و مدیر حوزه معاونت اقتصادی معاون اول رییس جمهور و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از ظرفیت های توسعه ای بندرگاه انزلی بازدید کرد.

بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان از برنامه های سفر معاون اقتصادی اسحاق جهانگیری است.

بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.