عاشقان و شیفتگان امام رضا (ع) در آستارا روز سه شنبه از مقابل سپاه تا مسجد امام رضا (ع) این شهرستان حرکت کردند و جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز در بین مردم حضور داشتند.

مدرس حوزه علمیه آستارا در اجتماع عزاداران در مسجد رضا (ع) گفت: رضا (ع) با وجود مشکلات جامعه، جهت باروری فرهنگ غنی اسلام قدم های ارزشمندی برداشت و مسلمانان را از دریای اندیشه خود بهره مند ساخت. 

حجت الاسلام علی مبشری افزود: قرآن در سیره امام رضا (ع) جایگاه ویژه داشت و آن حضرت از خرد خود بیشترین بهره را برد و با تشکیل جلسات مناظره، خردورزان را به راه راست هدایت کرد.

وی بیان کرد: زندگانی رضا (ع) در ۲۰ سال امامت، دارای فراز و نشیب فراوان بود و دشمنان با مشاهده موفقیت و پیشرفت او در دین و سیاست، علیه امام دسیسه کردند.

وی ادامه داد: شخصیت آسمانی امام رضا (ع) از نظر اخلاقی و معرفتی ممتاز بود و پیروی از امامت و ولایت از توصیه های آن حضرت است.

مداحی و توزیع احسان و نذورات مردمی از بخش های دیگر این آئین بود.

امام رضا (ع) در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری در مدینه منوره متولد و در سحرگاه روز ۲۹ صفر سال ۲۰۳ هجری قمری شهید شد و مزار شریفش در مشهد مقدس است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.