رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز شنبه در این آئین در مدرسه اسپیناس گفت: ۸۰ روزنامه دیواری، نقاشی و خوشنویسی از ۵۰ دانش آموز هنرمند در این نمایشگاه به مدت یک هفته صبح و عصر در معرض دید قرار گرفته است.

آرزو عباس زاده افزود: در برخی آثار خوشنویسی، مفاهیم پدافند غیرعامل و ترویج مطالعه مشاهده می شود و دانش آموزان از اواسط آبان ماه از کتابخانه ها به مناسبت هفته کتابخوانی بازدید خواهند کرد.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه ای توسط اداره کتابخانه های عمومی با آموزش و پرورش و بهزیستی منعقد شده است تا از جامعه هدف آنها در ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به گرایش نسل جوان به فضای مجازی، باید زمینه گسترش کتاب‌های صوتی و الکترونیکی را فراهم کنیم و مهمترین نهاد مروج فرهنگ کتاب در کودکان و نوجوانان مدارس است.

عباس زاده گفت: افزایش دانش آموزان عضو کتابخانه ها ضروری است و برای تحقق آن بایدترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس جدی گرفته شود.

سامان ساسانیان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: سابقه فرهنگی و علمی این شهرستان در برنامه ها، جشنواره ها و نمایشگاه ها تبیین استفاده شود و تدوین برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای نشاط اجتماعی ضرورت دارد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و چهار کتابخانه در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و ۱۷ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.