یونس رنجکش در کارگروه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان فومن افزود : بیش از ۳۰۰ واحد اقتصادی راکد و غیر فعال در گیلان شناسایی شده که می بایست در کارگروه های تسهیل و رفع موانع و رونق تولید با پیگیری فرمانداری ها و همکاری بانک ها و  دستگاههای اجرایی  به چرخه فعالیت برگردند.

وی اظهار داشت : بخش مهمی از مشکلات تعطیلی و راکد بودن این واحدها مربوط به بدهکاری های بانکی و تملک بانک ها نسبت به این واحدهاست که باید براساس دستور العمل ها و قوانین این مجموعه ها از تملک بانک ها خارج و با واگذاری به سرمایه گذاران جدید یا همان افراد قبلی که بدهی های خود را تعیین تکلیف کرده اند، از این فرصت ها استفاده شود.

رنجکش اضافه کرد : بازگرداندن هر واحد اقتصادی نقش اساسی در رونق تولید و چرخه اقتصادی استان دارد که یکی از ماموریت های مهم استانداری تسهیل در روند فعالیت ها و رونق آنها با پیگیری در سطوح مختلف و تاکید بر همکاری بیشتر بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی است.

وی همچنین با اشاره به احیای فرصت های مختلف سرمایه گذاری در گیلان یادآور شد: ظرفیت های موجود در گیلان جذابیت های خوبی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دارد اما باید تلاش کنیم ضمن رعایت موازین قانونی روند ها در پاسخگوی به استعلام و ایجاد انگیزه در علاقمندان تسهیل شود.

رنجکش ادامه داد : به ثمر رسیدن هر فرصت سرمایه گذاری تاثیرات بسیاری در حوزه های رونق تولید ، اشتغال زایی ، افزایش درامد ، رفاه اجتماعی ، کاهش تهدیدات و چالش های اجتماعی و تولید سرمایه های اجتماعی دارد که باید با نگاه مسوول پذیری و شجاعت در تصمیم سازی ها انها را به نتیجه رساند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگروه ها  در شهرستان ها اظهار داشت : با توجه به حضور مسوولان استان و شهرستانی با محوریت فرمانداری ها در این جلسات طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه مورد بررسی قرار گرفته و از ابعاد مختلف ارزیابی می شود تا زمینه های بهتر جذب سرمایه گذاران فراهم گردد.

وی گفت در شهرستان فومن هم پتانسیل های بسیار خوبی وجود دارد و از مجموع بیش از پنج هزار فرصت سرمایه گذاری معرفی شده در استان گیلان، ۱۰درصد تنها مربوط به این شهرستان است که بیش از ۹۰ درصد این فرصت ها در حوزه گردشگری شناسایی شده است .

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان  ضمن تشکر از مسوولان در همراهی با این کار گروه نقش فرمانداری ها را بسیار محوری خواند و خواستار پیگیری های جدی تر در این زمینه شد.

رنجکش اعلام کرد:  سه محور جلسه امروز عبارتند ازتبیین ظرفیت های سرمایه گذاری در شهرستان، بحث و تصمیم گیری درباره پنج پهنه آب بندان مشخص شده توسط فرمانداری و موضوع زراعت چوب که فومن از پتانسیل های خوبی در این زمینه برخوردار است .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حساسیت ها و گمانه زنی ها درخصوص سرمایه گذاری در آب بندان ها افزود: به هیچ وجه به دنبال سرمایه گذاری کلان در زمینه آب بندان ها نیستیم، بلکه به دنبال احیای آنها با کاربرد اصلی خود و بهره برداری اقتصادی جدید در چارچوب ظرفیت های فعلی هستیم.

وی اظهار کرد: توجه به شرکت های تعاونی و گروه های محلی و بومی با قابلیت های لازم برای بهره برداری های اقتصادی از ظرفیت های محلی و افزایش بهره وری، از اصول تعریف شده در این زمینه  است و باید مباحث اجتماعی و زیست محیطی و اشتغال پایدار و کارآفرین های جدید براساس ظرفیت های روستا مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.