آرش فرزام صفت روز چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به نقش پروژه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رونق فضای کسب و کار  افزود:  ۱۹ طرح مصوب در این ستاد می تواند فرآیند توسعه در استان را سرعت بخشد.

وی با اشاره به اثر گذاری پروژه های اقتصاد مقاومتی در توسعه اشتغال و اقتصاد استان  بیان کرد:  در سال جاری موضوع رونق تولید و توسعه اشتغال بیش از پیش در استان مورد توجه قرار دارد، از اینرو بانک ها باید با ارائه راهکارهای سازنده در جهت تحقق اهداف تدوین شده کوشا باشند چرا که جبران کاستی ها با رفتار روزمره و عادی اتفاق نمی افتد و نیازمند تحرک جدی و عملکرد جهشی دستگاه هاست.

وی بر لزوم تسریع در ارائه خدمات بانکی به طرح های ارائه شده از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد و افزود: در جهت تسریع در روند حل مشکلات حوزه بانکی صنایع استان، هیات خبرگان بانکی و اقتصادی با عضویت چندتن از همکاران شبکه بانکی استان، فعالان بخش خصوصی و  اقتصادی تشکیل شده تا پرونده هایی که بین متقاضیان و بانکها به نتیجه مطلوب نرسیده، در این هیات مورد داوری و تصمیم قاطع قرار گیرد.

فرزام صفت تاکید کرد: مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان ظرف ۱۰روز نسبت به ارائه گزارش نظارت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی و صنعتی که در تسهیلات بانکی دریافت کرده اند، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به  پروژه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی در توسعه فضای کسب و کار نیز اشاره و اظهار کرد:  مدیران باید به صورت کنشی با مشکلات مواجه شوند نه واکنشی و ارائه راهکار کنند نه صرفاً بیان موانع.

وی افزود: اگر مدیران برای رفع مشکل حتی یک واحد تولیدی، بارها پشت دراتاق روسایشان در مرکز بنشینند هم عمل ناصوابی نیست.

فرزام صفت  برشمردن سیاست ها و تاکیدات استاندار  در جهت ارتقای تولید و صادرات،  از مدیران بانکهای عامل خواست تا با حساسیت و جدیت بیشتری نسبت به جذب اعتبارات سهم استان اقدام کنند.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور پیگیری پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در بخش صنعت به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان برگزار شد.

۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه  در ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان مصوب شده و دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.