جمیل غریب عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که  طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه ای کشوری از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و به تبع آن در استان ها اجرا می شود، افزود: بر اساس برنامه این طرح، ابتدا در ۲۰ درصد از مدارس متوسطه اول، دوم و پایه های پنجم و ششم ابتدایی اجرا می شود.

وی  آگاهی بخشی به دانش آموزان درباره خطرات مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن را از اهداف اجرای طرح یاریگران زندگی عنوان و خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های لازم به دانش‌آموزان درباره آسیب های مواد مخدر موجب افزایش توانمندی و کاهش گرایش آنها به مواد مخدر می شود.

وی با تاکید بر این که همه در مقابل مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از این بلای خانمانسوز مسئول هستیم، اضافه کرد: ارائه آموزش های لازم در گروه های مختلف از جمله در بین قشر دانش آموز در این رابطه اهمیت بسزایی دارد که بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار گیرد.

حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار مدرسه با ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان های مختلف گیلان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، طرح (یاریگران زندگی) در محیط های هدف شامل خانواده، مراکز آموزشی، محیط های کاری و محله های شهری و روستایی و شیوه یاری رساندن به افراد، قربانیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان آموزش داده می‌ شود.

با اجرای این طرح هر روز فرد و خانواده‌ها با آشنایی و اشراف کامل به معضلات و خطرها، آسیب های ناشی از مصرف موادمخدر و اعتیاد می‌توانند یاریگر زندگی فرد و خانواده های دیگر باشند.

طرح یاریگران زندگی تا سال ۱۴۰۰ قرارست تا در ۱۰۰ درصد مدارس کشور اجرا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.