پریسا کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیست و چهارم آبان ماه روز بزرگداشت کتاب و کتابخوانی است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود با ارائه برنامه های جذاب و تاثیر گذار،اقشار مختلف جامعه را به ضرورت گرایش به سوی کتابخوانی آگاه کرد.
وی هفته پاسداشت کتاب را فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات، اقدامات انجام شده و دستاوردهای یکساله مجموعه کتابخانه های عمومی به مردم، اهالی فرهنگ و ادب و مسئولان دغدغه مند در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و  بر ضرورت پیش بینی برنامه های جذاب، همگانی و تاثیرگذار در این هفته برای بهره مندی عموم مردم تاکید کرد.
کرمی همچنین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی، نهادهای خدمات رسان و سایر ارگان ها در برگزاری برنامه های این هفته را خاطرنشان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش  با قدردانی از نگاه مثبت و سازنده نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر گیلان به مجموعه کتابخانه های عمومی استان، برگزاری نشست های کتاب خوان را یکی از ماموریت های نهاد کتابخانه های عمومی در راستای تبلیغ، ترویج و ارتقاء سطح دانش مخاطبان در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان یک گفتمان رایج در جامعه مطرح شود.
وی با اشاره به برگزاری نشست های کتاب خوان از سال ۹۴ در کتابخانه های عمومی استان گیلان، افزود: اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده مد نظر نشست های کتاب خوان قرار دارد تا موجب رشد کتاب خوانی عمومی و در نهایت رشد فرهنگ عمومی شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر لزوم نوسازی، بهسازی و استانداردسازی فضاهای کتابخانه ای به ویژه در مناطق محروم، متذکر شد: ایجاد فضاهای کتابخانه ای استاندارد در شهرهای فاقد کتابخانه عمومی به شرط تامین اعتبار ساخت و تجهیز از سوی خیران و یا کمک های ملی و استانی انجام می شود.
در مجموع ۹۹ باب کتابخانه شامل ۸۲ باب کتابخانه نهادی، ۱۶ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل در گیلان فعال است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.