به گزارش خبرنگار ایرنا باقری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان پیش از ظهر دوشنبه در امحاء بیش از یک تن مواد مخدر غیر استحصال در استان گیلان اظهار داشت: موضوع مواد مخدر از تهدید های جدی جامعه جهانی است و به خاطر تقاضای فزاینده در جهان و انواع مواد روانگردان شناخته شذه که در حال رشد است و تغییر ذائقه به سمت مواد صنعتی و زنانه شدن اعتیاد و شیوع آن در بین جوانان و نوجوانان مبارزه با این مواد افیونی سخت و همگان را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس تاکیدات رهبری و سیاست گذاری های دولت مبارزه با مواد مخدر در جریان است و در پنج حوزه در کشور در حال انجام است.

باقری اضافه کرد: حوزه فرهنگی و پیشگیری که تاکیدات رهبری و رئیس جمهوری است و هرچه در این بخش هزینه کنیم، نتیجه قابل قبول را نخواهیم گرفت و لازم است با انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری بتوانیم میزان آگاهی را بالا برده و مصرف را پایین بیاوریم.

وی یادآور شد: در حوزه درمان و کاهش آسیب های اجتماعی هم اقدامات شایانی شده و در حوزه صیانت و توسعه مشارکت های اجتماعی و سمن ها اقدامات خوب است ولی باید بیشتر فعال شود.

باقری خاطرنشان کرد: طی شش ماه امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم کشف شده و بیش از هزار کیلوگرم امحا می شود که اینها غیر قابل استحصال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.