معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان روز دوشنبه درباره برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی چهارشنبه هفته جاری اول آبان ماه در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی استان گیلان در مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه برگزار می شود.

جمیل غریب اظهار داشت: تحکیم و تعمیق ارزش های دینی و اخلاقی، تمرین مسئولیت پذیری و تقویت روحیه نقادی و نقدپذیری ، تسهیل در اجرای برنامه های آموزش و پرورش در مدارس، تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس از جمله اهداف برگزاری این انتخابات است. 

وی با بیان این که در برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی ، در هر مدرسه تعدادی دانش آموز با داشتن شرایط عضویت در شوراهای دانش آموزی نامزد شده و با معرفی برنامه های خود برای جلب آرای همکلاسی های خود اقدام می کنند، اضافه کرد: مهمترین وجه ممیزه انتخابات امسال الکترونیکی بودن آن است که بر این اساس، انتخابات شوراهای دانش آموزی به صورت الکترونیکی و پایلوت در ۵۰ درصد مدارس مرکز گیلان (رشت) برگزار می شود.

بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنها و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری و مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

در مقطع ابتدایی در مدارس دارای ۱۰۰ دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل، از ۱۰۱ نفر تا ۱۵۰ نفر هفت نفر عضو اصلی و دو  نفر علی البدل و از ۱۵۱ نفر به بالا ۹ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شوند. 

ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم بر حسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا ۲۵۰ نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب می شود، همچنین از ۲۵۰ نفر تا ۳۵۰ نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل، از ۳۵۰ نفر تا ۵۵۰ نفر ۹ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل و از ۵۵۰ نفر به بالا نیز ۱۱ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل انتخاب خواهند شد. 

ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه، در رای گیری هم شرکت کنند. 

حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در افزون بر پنج هزار با ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان های مختلف گیلان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.