به گزارش خبرنگار ایرنا ، این آیین امروز با شرکت خیل عظیمی از مشتاقان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در جوار حرم مطهر سید جلال الدین اشرف برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد. عزاداران حسینی در این اجتماع مذهبی در حالی که لباس های سیاه عزا بر تن داشتند ، با برافراشتن بیرق های سیاه  در معابر شهر آستانه اشرفیه  در غم شهادت شهدای دشت کربلا به سینه زنی پرداختند.

جمعی از مداحان اهل بیت (ع) نیز در این آیین مذهبی به نوحه خوانی و مداحی پرداختند و شرکت کنندگان در حالی که نوای یا حسین (ع) را در این شهر مذهبی طنین انداز کرده بودند شور حسینی خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

در این آیین بانوان عزادار در صحن حرم سید جلال الدین اشرف (ع) مستقر شدند  و استقرار برادران سوگوار نیز در خیابان های اطراف حرم مطهر این شهر بود.

همزمان با برگزاری این اجتماع پرشور ، جمع کثیری از عزاداران نیز از دهستان های کیسم ، چهارده و دیگر روستاهای این شهرستان و شهرستان های مختلف گیلان در قالب کاروان های پیاده با عنوان قطره قطره تا دریا ،  خود را جهت شرکت در اجتماع اربعین حسینی به شهر آستانه اشرفیه رساندند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه برگزاری این آیین حضور مشتاقان و عاشقان خاندان اهل بیت (ع) در نهمین اجتماع عظیم اربعین حسینی شهر آستانه اشرفیه را بسیار پرشور دانست و گفت: این حضور باشکوه نشان دهنده عشق ، علاقه و ارادت مردم متدین شهرستان آستانه اشرفیه و گیلان به امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت است.

رحیم حیدری برگزاری اجتماع اربعین حسینی را موجب اتحاد و همدلی شیعیان و مسلمانان جهان دانست و افزود: با تشکیل ستاد اربعین و با استفاده از تجربیات سال های گذشته تلاش شد تا اجتماع بزرگ اربعین حسینی در شهر آستانه اشرفیه با شکوه خاصی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این آیین معنوی با مشارکت های مردم ، هیئت های مذهبی و ادارات و نهادهای این شهرستان صورت گرفته افزود: از یکماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد از سوی کمیته های مختلف ستاد اربعین برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم جهت برگزاری اجتماع بزرگ اربعین حسینی در استانه اشرفیه صورت گرفته است.

شهرستان آستانه اشرفیه با بیش از ۶۰ بقعه متبرکه، یکی از قطب های مذهبی استان گیلان به شمار می رود و همه ساله درایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) پذیرای بسیاری از دوستداران اهل بیت (ع) و عزاداران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.