کاروان پیاده مردم آستارا و سوگواران حسینی شهر لوندویل در روز شنبه با مداحی، سینه زنی و حمل علم ها و پرچم های سیاه در آستان امامزادگان در حاشیه جاده آستارا به تالش گرد هم آمدند و الحاق اهالی روستاهای اطراف به آنها و احسان و نذورات مردم در مسیر حرکت کاروان، حال و هوای خاصی به پیاده روی اربعین بخشید.

عزادارانی از شهرستان های تالش و نمین و جمعی از شیعیان جمهوری آذربایجان نیز در محوطه بقعه امام زادگان به چشم می خورد.

امام جمعه آستارا در جمع عزاداران گفت: پیاده روی به عشق امام حسین (ع) در اربعین، ثواب زیادی دارد و حضور شهروندان آستارا و لوندویل در این برنامه معنوی چشمگیر است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: امام حسین (ع) در راه اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشت و روز به روز بر خیل عاشقان و پیروان آن حضرت افزوده می شود.

وی بیان کرد: عشق اهل بیت (ع) عامل وحدت و یکپارچگی مردم است و حرارت این عشق هرگز در قلب مومنان حقیقی سرد و خاموش نمی شود.

حافظ نیا ادامه داد: حضور میلیونی زائران در کربلای معلی و حضور هزاران نفر از آستارا و لوندویل در صحن امام زادگان (ع)، نشانه وحدت مردم مسلمان این دیار است.

مداحی، ذکر مصیبت شهیدان کربلا و اقامه نماز ظهر اربعین از بخش های دیگر این آئین بود.

ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و آرامگاه مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.