جامعه ورزش گیلان روز جمعه همزمان با آغاز اولین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش در مزار شهدای رشت حضور یافته و با گلباران کردن مزار شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم استان گیلان با آرمان های این شهیدان تجدید میثاق کردند.

در مراسم گلباران مزار شهدای رشت مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، معاونان این اداره کل ، روسای هیات های ورزشی ، مربیان ،داوران و ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف و همچنین پیشکسوتان ورزش استان حضور داشتند.

بخشی در جریان این مراسم با بیان اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش در گیلان ۲۶۰ برنامه فرهنگی ورزشی انجام می شود، اظهار داشت: با توجه به ارج نهادن به مقام والا و ارزنده شهیدان انقلاب اسلامی، سرلوحه فعالیت جامعه ورزش گیلان در هفته تربیت بدنی و ورزش را با گلباران کردن مزار این شهدا آغاز کردیم .

وی افزود: این امر باعث می شود که رشادت ها و از خودگذشتگی شهدا یادآوری شود و خوشبختانه جامعه ورزش گیلان با حضور گسترده در این امر، با آرمان های شهدا و همچنین آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و آرمان های رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

وی دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه در شهرستان ها را نیز از دیگر برنامه های این هفته عنوان و بیان کرد: رژه موتورسواران هیات اتوموبیلرانی در سطح شهر و ترغیب جامعه به ورزش همگانی که از سیاست مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان می باشد ، از دیگر شاخص های برنامه فرهنگی ورزشی هفته تربیت بدنی در گیلان خواهد بود.

بخشی ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف و متنوع ورزشی در رشته های فوتبال ، شطرنج ، همگانی ، ووشو ، ژیمناستیک ، والیبال ، تنیس روی میز ، رزمی ، تکواندو ، بسکتبال ، شنا ، کشتی ، دوچرخه سواری ، بومی و محلی ، کاراته ، اسکیت ، دوومیدانی ، ورزش های روستایی و عشایری ، قایقرانی ، بدمینتون ، جودو و  کوه‌روی عمومی از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

هر ساله از روز ۲۶ مهر ماه هفته تربیت بدنی و ورزش آغاز و به مدت یک هفته ادامه می یابد که در این مدت برنامه های فرهنگی ورزشی و همچنین مسابقات مختلفی در اقصی نقاط کشور برگزار می شود که امسال نیز هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار "پیش به سوی ایران فعال " نام گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.