سید کاظم دلخوش اباتری عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وارد آمدن خسارت هایی ناشی از بارش شدید باران در  گیلان اظهار داشت : بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت ارمغان ناشی از سیلاب است که پس از تالش، شهرستان صومعه سرا بیشتر میزان خسارت را داشته است.

وی با تأکید بر لزوم در اختیار گرفتن امکانات و وسایل مورد نیاز با توجه به بارندگی های پیش رو ، به مرگ یک جوان در بارندگی های روزهای گذشته در صومعه سرا اشاره و اضافه کرد: تالاب به علت مرگ تدریجی از رسوبات پر شده و هم اکنون ۲۰ روستای حاشیه تالاب در معرض خطر قراردارند و امکانات شهرستان با تمام تلاش های انجام شده، جوابگو نیست.

دلخوش با اشاره به اینکه راه ها ، زیرساخت ها و پل های زیادی تخریب شده ، افزود: چند بار در مجلس تذکر داده ام و لازم است تمام نمایندگان گیلان هم ورود کنند تا حساسیت موضوع دوچندان شود.

نماینده شهرستان صومعه سرا افزود: بیش از ۴۵ پل در صومعه سرا و کیلومترها جاده و راه روستایی از بین رفته و بیش از یک هزار واحد مسکونی خسارت دیده و منتظر اعزام گروه ها و ورود وزارت کشور هستیم .
سیدجلال سیدمحمدی فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز خسارت سیل اخیر به بناها ، زیرساخت های روستایی، کشاورزی و مکان‌های تجاری، صنعتی و مسکونی این شهرستان را طبق برآوردهای انجام شده، ۵۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: اقدامات چند روز اخیر ما بصورت مسکن بوده و جوابگوی بارندگی های آتی نیست بلکه نیاز به امکانات و بیل های دکل بلند داریم.

وی افزود: یک هزار و ۲۶۰ هکتار اراضی کشاورزی پرورش راتون و پاچ باقلا و نیز محصولات کشت دوم خسارت دیده است.

به گفته فرماندار صومعه سرا ، ۱۳ رشته رودخانه با کمترین بارندگی و به جهت جلگه ای بودن شهرستان با بالا آمدن سطح آب دچار سیلاب شد. 

صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.