نادر جهان آرای روز پنجشنبه به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره چرایی تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در مدارس اظهار داشت: این انجمن ها به منظور تقویت همکاری، مشارکت و افزایش نقش خانواده ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها برای تحقق اهداف مدرسه و ارتقای کیفیت فعالیت های تربیتی مدرسه در ساحت های شش گانه تربیتی و گسترش ارتباط بین خانه و مدرسه تشکیل می شود.

وی با اشاره به فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان و جایگاه مهم و موثر آن در مدرسه افزود : انجمن اولیاء و مربیان در تعلیم و تربیت نقش مهمی دارند بنابراین تحقق اهداف انجمن مستلزم همراهی و همکاری خانه و مدرسه است که بایستی به این مهم توجه جدی شود.

جهان آرای با بیان این که انجمن اولیا و مربیان تجلی پیوندی است که برای مشارکت در امر تربیت فرزندان، بین اولیا و مربیان انجام می گیرد، خاطر نشان کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و هم دلی میان خانه و مدرسه است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ ویژه برنامه به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در استان گیلان بیان داشت: مراسم استانی هفته پیوند اولیاء و مربیان بیست و نهم ماه جاری در خمام از توابع شهرستان رشت برگزار می شود که شش عضو شورای انجمن اولیا و مربیان استان گیلان و سه عضو برگزیده اولیا و مربیان مناطق تقدیر می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: برگزاری مسابقه های فیلم کوتاه، عکس، شعر، مقاله، داستان کوتاه، تشکیل نمایشگاههای فرهنگی و برگزاری آموزش خانواده از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان گیلان در هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان است.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته پیوند اولیاء و مربیان نام گرفته است، (انجمن اولیاء و مربیان ، کارکردها و نقش ها)، (انجمن اولیا و مربیان، مدرسه بدون دیوار)، (انجمن اولیاء و مربیان، تبلور آموزه های دینی)، (انجمن اولیاء و مربیان، موانع و آسیب ها)، (انجمن اولیاء و مربیان، تقویت مدرسه محوری)، (پیوند اولیاء و مربیان ، اقتصاد مدرسه و توسعه منابع) و (انجمن اولیاء و مربیان، گفتمان سازی سند تحول بنیادین) روز شمار هفته پیوند اولیاء و مربیان است.

استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار مدرسه است که حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.