تقاطع غیر همسطح کنارگذر میدان گیل لاهیجان از طرح های ملی است که در راستای طرح چهارخطه کردن محور انزلی تا بهشهر به عنوان یک طرح سراسری از حدود ۲۰سال پیش درحال اجراست ولی تاکنون از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده است. عملیات این طرح پس از تغییر چند پیمانکار تیرماه سال جاری با پیمانکار جدید آغاز شد و تاکنون پیمانکار محلی با تکیه بر عرق محلی و بومی خود اجرای این طرح را با سرعت  قابل قبولی به پیش برده است.

تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان ۱۸دهنه ، ۱۷ پایه (ستون) چهار تا هشت متر، ۲۳۶ شمع به عمق ۳۰ متر زیر زمین دارد و یکی از طرح‌های بزرگ راه و شهرسازی در شرق گیلان بشمار می‌رود و این کنارگذر به طول ۴۵۲ متر و در دو باند رفت و برگشت از سال ۹۴ به پیمانکار واگذار شد ولی تا تیرماه سال جاری به دلیل توقف و کندی کار ، نارضایتی مردم و مسوولان شهرستان لاهیجان را در پی داشت اما از آن تاریخ تاکنون پیشرفت کار مورد رضایت شهروندان قرار گرفته است.

رئیس کارگاه تقاطع همسطح میدان گیل لاهیجان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای ساخت این پل با اعتبار اولیه  ۴۰۰میلیارد ریال قرارداد منعقد شده ولی تاکنون هیچی مبلغی  تامین نشده است.

علیرضا قهرمانی افزود: این طرح ملی در سال ۹۳به مناقصه گذاشته شد ولی به علت عدم تامین بودجه تا اوایل سال جاری  ساخت و پیشرفت آن ناچیز بود  ولی از اواخر سال ۹۷ این طرح به مناقصه جدید گذاشته شد که پیمانکار بومی برنده این مناقصه بود و از اوایل تیرماه تاکنون، پیشرفت فیزیکی تقاطع غیر همسطح کنارگذرلاهیجان به ۱۲درصد رسیده و با سرعت مناسبی در حال کار است.

 وی مدت زمان ساخت این سد را دو ساله ذکر کرد و اظهارداشت: به شرطی که مشکلات جابجایی و تامین مالی ساخت این پروژه تامین شود، در مدت دوسال این طرح به بهره برداری خواهد  رسید.

وی خواستار همکاری مدیران استان ، شهرستان و وزارتخانه نسبت به آزاد سازی اعیان و املاک مردم در این محور و انتقال تاسیسات محور عملیات به خارج از آن شد و تاکید کرد: اگر به موقع نسبت به جابجایی تاسیسات محور و خرید اراضی اقدام نشود، ممکن است در روند پیشرفت کار مانع ایجاد شود.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.