امین افقی چهارشنبه شب به ایرنا گفت : 450 راس دام زنده که در مبداء قرنطینه و سلامت آنها به منظور تسریع در کار بررسی و تائید شده بود امروز با شصت و نهمین فروند کشتی تجاری پهلو گرفته در بندر کاسپین تخلیه و به کشتارگاه صنعتی گیلان حمل شد.

وی خاطرنشان کرد: واردات دام زنده علاوه بر امکان بهره مندی از گوشت گرم و با کیفیت، امکان نظارت بر سلامت دام و گوشت را فراهم می سازد و به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش اشتغال زایی در کشتارگاه ها و شغلهای زیر مجموعه این صنعت در استان نیز می شود.

به گفته وی این کشتی که بیست و پنجمین کشتی حامل کالاهای ترانزیتی از  مسیر کریدور چین قزاقستان به  ایران بود علاوه بر این تعداد دام زنده 21 کانتینر حامل کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی را در این بندر تخلیه کرد.
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی  یاداور شد: پیش از این و برای نخستین بار از طریق بنادر شمالی، اولین محموله دام زنده در تیر ماه سال جاری به صورت آزمایشی وارد بندر کاسپین شده بود، که پس از ساخت کانتینرهای مخصوص با همکاری شرکت کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان کشتیرانی دریای خزر و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط، روند واردات محموله های دامی از مسیر این منطقه به منظور تأمین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، به صورت مستمر انجام خواهد گرفت.

افقی افزود:سازمان منطقه آزاد انزلی با انعقاد توافق نامه های متعدد با کشورهای منطقه، ایجاد کریدور چین، قزاقستان، ایران و فعال سازی کریدور شمال-جنوب، ارائه بسته های حمایتی و تشویقی، تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش بروکراسی اداری گام های موثری در جهت کاهش هزینه و زمان حمل و نقل کالا از طریق مجتمع بندری کاسپین برداشته که این امر با استقبال فعالان اقتصادی داخلی و خارجی مواجه شده است.

بندر کاسپین از تابستان سال 97 فعالیتهای تخلیه و بارگیری کالا را آغاز کرد. این بندرگاه در حال حاضر دارای سه پست اسکله است . سال گذشته ۲۰ فروند کشتی در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد. شمار کشتی های پهلو گرفته در نیم سال نخست ۹۸ ۴۰ فروند کشتی بود. در حال حاضر با بهره برداری از یک اسکله چند منظوره و دو اسکله دلفین جهت تخلیه روغن و بهره برداری از مخازن روغن ، سیلوهای غلات و انبارهای مسقف در کنار انبار های روباز، تاکنون کالاهای متفاوتی همچون گندم ، ذرت ، چوب ، دام زنده ، کالاهای کانتینری ؛ انواع مصالح ساختمانی و معدنی  در این بندر تخلیه و یا بارگیری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.