جمشید مهدوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با کمک های مردم خیر آستارا روزانه یکهزار وعده غذا در موکب ها برای زائران خارجی پخته و توزیع شد.

وی ادامه داد: دو روحانی در موکب های پایانه و امام زادگان آستارا به سئوالات شرعی زائران پاسخ دادند و امکان زیارت مجازی حرم امام رضا (ع) نیز در موکب ها فراهم شده بود.

وی افزود: توزیع پنج هزار جلد دفترچه آداب زیارت و معرفی اماکن گردشگری و امام زادگان گیلان به زائران خارجی از خدمات کمیته فرهنگ و استقبال ستاد اربعین آستارا بود.

مهدوی گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ زائر خارجی در زائر سرا، حسینیه و حرم امام زادگان آستارا اسکان یافتند و در سال آینده با تکمیل حسینیه امام زادگان، امکان اسکان بیشتر فراهم خواهد شد.

طبق آمار ستاد اربعین آستارا امسال ۱۶ هزار و ۸۰۰ زائر خارجی اربعین از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان با گذر از مرز این شهرستان به کربلا عزیمت کردند.

ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و بقعه آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است. 
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مرزهای پرتردد کشور است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.