به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر مرکز رفاه کودک و خانواده روز سه شنبه در آئین افتتاح این مرکز در خیابان مطهری آستارا گفت: این مرکز با مجوز اداره کل بهزیستی گیلان به مساحت ۳۲۰ متر مربع در ۲ طبقه با اشتغالزایی ۱۱ نفر و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

رویا سمایی افزود: مرکز از ساعت هفت تا ۲۰ در ۲ نوبت با ظرفیت پذیرش ۷۵ نفر فعال است و برای مادران شاغل فاقد فرصت نگهداری فرزند، خدمات مراقبت روزانه، فعالیت فوق برنامه، اردوهای فرهنگی و تفریحی، مشاوره، مددکاری و روانشناسی کودک ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در این مرکز، مقطع پیش دبستانی، کارگاه های آموزش مادر و کودک و کلاس های نقاشی و موسیقی دایر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: توجه به حقوق کودک از مفاد منشور حقوق شهروندی است و با وجود الزام آور نبودن منشور، بیشتر بندهای آن از قوانین شرعی و مصوب استخراج شده و توجه به آنها در تسهیل امور کودکان ضروری است.

سامان ساسانیان افزود: سازمان ها و نهادها در رابطه با حقوق کودکان، وظایف مهمی دارند و کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و بهزیستی باید نیازهای کودکان را در برنامه ریزی ها لحاظ کنند.

وی بیان کرد: توصیه های دین و پیامبر مهربان ما در باب حقوق و احترام به کودکان، حاکی از ضرورت محبت به خردسالان است و مراکز فعال حوزه کودک برای تحقق این حقوق تلاش کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن عضو هستند.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.