وحید خرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد مخزنی دیورش علاوه اینکه  با هدف تامین آب شرب شهرهای توتکابن ، رستم آباد، رودبار، منجیل ، لوشان و ۲۸  روستای  استان در حال احداث می باشد ؛  برای تامین آب مورد نیاز  آبیاری ۶۷۰ هکتار به میزان  افزون بر پنج میلیون متر مکعب و تامین نیاز زیست محیطی پایین دست سد به میزان   حدود دو و نیم میلیون مترمکعب  برنامه ریزی شده است.

 مدیرعامل آب منطقه ای گیلان به ویژگی های این سد نیز اشاره و تصریح کرد: نوع این سد بتن غلطکی با حجم کل مخزن سه میلیون متر مکعب  است که  حجم آب تنظیمی آن نیز ۱۳ میلیون متر مکعب می باشد.

 به گزارش ایرنا، سدهای سفیدرود، شهربیجار، شفارود و پلرود جزو سدهای مخزنی استان هستند که سدهای سفیدرود و شهربیجار به بهره برداری رسیده و سدهای شفارود و پلرود  نیز در حال احداث است.

سد دیورش در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی و سه کیلومتری توتکابن در شهرستان رودبار استان گیلان در حال احداث است.  روند ساخت  این سد از سال ۹۲ شروع شد که بدلیل مشکلاتی ، عملیات احداث آن با وقفه ای مواجه شد اما سال ۹۶ با رفع موانع ،عملیات اجرایی آن ادامه یافت . 

 شهرستان رودبار با یکصد هزار نفر جمعیت و تراکم ۴۱ نفر در هر کیلومتر مربع ، ۱۸ درصد از وسعت استان گیلان را به خود اختصاص داده و از مجموع جمعیت آن، ۶۲ درصد شهرنشین و ۳۸ درصد روستائیان هستند
رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و عمارلو در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است. 

۷۲۹۶ /6030

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.