به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ پاسدار حسین مصطفی پور عصر دوشنبه در بازدید از موکب  پایانه مرزی آستارا افزود: زائران خارجی، مشتاق آموزه های دینی و ارزش های اسلامی هستند و انتقال ارزش های دین و انقلاب اسلامی ایران به آنها، مد نظر فعالان موکب ها باشد.

وی بیان کرد: زیرساخت خوبی برای پذیرایی، استقبال، تغذیه و اسکان زائران خارجی در موکب های شهرستان های آستارا و رودبار ایجاد شده و توفیق خدمت به زائران اربعین برای مردم  گیلان فراهم شده و مقدمات میزبانی به زائران ایرانی در عراق نیز مهیاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: تکمیل ساختمان امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) آستارا نیازمند برنامه جهادی و بسیجی است و باید اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در این خصوص اقدام کند.

مصطفی پور افزود: موکب آستان امام زادگان آستارا نقش مهمی در میزبانی از زائران در بدو ورود به کشور دارد و این بقعه می تواند در سال های آینده، محل گردهمایی مومنان کشورهای قفقاز و منطقه باشد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان چندی پیش از برنامه ریزی برای استقرار ۱۸ موکب استقبال از زائران خارجی اربعین در مرزهای آستارا و مهران و شهرهای نجف، کربلا خبر داده بود.

همایش پیاده روی اربعین حسینی که از چند سال پیش با همت مسلمانان اجرا می شود، در روز اربعین در کربلای معلی به اوج شور و شکوه خود می رسد و بزرگترین تجمع جهانی نام گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.