به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع عصر دوشنبه در نشست رئیسان آموزش و پرورش شهرستان های گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: باتوجه به درخشش خیره کننده دانش آموزان گیلانی در رقابت های علمی کشوری با بهره‌گیری از دو مولفه خلاقیت و نوآوری باید نسبت به تقویت این ظرفیت، اهتمام ویژه ای شود.

وی آموزش و پرورش را نهادی استراتژیک و بنیادی ترین رکن توسعه کشور دانست  و افزود: یکی از راه های تحقق جامعه پذیرکردن دانش آموزان، از دوره ابتدایی ، آموزش های علمی و  مهارتی است که باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد تا حرکت روبه توسعه کشور شتاب گیرد.

زارع با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان ظرفیت های خوبی در حوزه مهارت افزایی و جذب نخبگان هستند، گفت: در گیلان، فعالیت های مناسبی از سوی این شرکت ها در حال انجام است که باید اقدامات حمایتی لازم از سوی آموزش و پرورش صورت گیرد تا دانش آموزان در کنار تکاپوهای علمی به سمت این گونه فعالیت ها نیز سوق داده شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیستم آموزشی توانمند و هدفمند در توسعه کشور اثرگذار است، افزود: بروزرسانی آموزش و پرورش در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری در مدارس باید مورد توجه قرارگیرد زیرا بکارگیری فناوری های نوین در راستای بهبود فضای آموزشی موثر و نتیجه بخش است.

وی همچنین بیان کرد: متولیان آموزش و پرورش  باید در کنار علم آموزی دانش آموزان،  محیط مدرسه را نیز به فضای آرام، پرنشاط و لذت بخش تبدیل کنند تا ثمرات یادگیری دوچندان شود.

زارع یکی از ملزومات اشتغالزایی را داشتن مهارت دانست و گفت: هدف نهایی توسعه مهارت نیز افزایش اشتغال پایدار در جامعه است و براین اساس، مهارت آموزی ضرورت امروز و فردای کشورمان محسوب می‌شود که آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته و برنامه‌ریزی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

رییس شورای آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: در سالی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی در راستای بزرگنمایی مشکلات هستند، حضور باشکوه دانش آموزان در مدارس و رضایتمندی خانواده‌ها مایه افتخار و مباهات است.

 زارع با بیان اینکه پیشینه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی گیلانیان و افتخارآفرینی آنان در عرصه های مختلف مسئولیت مسئولان را دوچندان می‌کندگفت: دانش آموزان گیلان همه ساله درخشش خیره کننده ای در آزمون سراسری و دیگر رقابت های علمی کشوری دارند که این ظرفیت ها باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و نسبت به تقویت آن با بهره‌گیری از دو مولفه خلاقیت و نوآوری اهتمام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: از مجموعه آموزش و پرورش گیلان انتظار می رود در سال آینده شاهد ارتقاء حداقل یک رتبه در شاخص آزمون سراسری باشیم.

وی اظهار کرد : یقین دارم که برای ارتقاء همه شاخص‌های آموزشی با تلاش فرهنگیان، برنامه‌ریزی و مدیریت آموزش و پرورش و همکاری خانواده ها، همانگونه که در کسب رتبه های برتر جزء بهترین ها در کشور بوده ایم در سایر شاخص‌های آموزش مراتب تعالی را طی کنیم.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۱۹۰  هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۸۸ هزار و ۷۴۳ نفر در دوره اول متوسطه و ۷۳ هزار و ۷۵۷ دانش آموز در دوره دوم متوسطه در استان گیلان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.