پریسا کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۱۵ سال از کلنگ این پروژه می گذرد و هنوز اجرای این طرح  کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته درحالیکه این کتابخانه می توانست به  نماد فرهنگی استان تبدیل شود. 
وی زیربنای فضای مطالعه در استان را ۲۷ هزار و ۲۶۸ مترمربع دانست و تصریح کرد: به ازای هر یکصد نفر باید ۵.۲۵ مترمربع فضا زیربنا داشته باشیم که این میزان برای گیلان ۲.۱۶ مترمربع است.

کرمی نوسازی و بهینه سازی فضاها و امکانات را یکی از سیاست های راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی دانست و عنوان کرد: مدیریت توسعه کتابخانه های عمومی و افزایش دسترسی مخاطبان به کتاب در دستور کار قرار دارد لذا اولویت نهاد کتابخانه های عمومی در استان اتمام طرح های کتابخانه ای دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر لزوم نوسازی، بهسازی و استانداردسازی فضاهای کتابخانه ای به ویژه در مناطق محروم، متذکر شد: ایجاد فضاهای کتابخانه ای استاندارد در شهرهای فاقد کتابخانه عمومی به شرط تامین اعتبار ساخت و تجهیز از سوی خیران و یا کمک های ملی و استانی انجام می شود.
کرمی با بیان اینکه جامعه کتابخوان در گرو کودکان کتابخوان امروز است، خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت خدمات کتابخانه های عمومی برای کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم لذت خوانش را در کودکان ایجاد کنیم. در این راستا دو کتابخانه سیار در رشت و منطقه آزاد انزلی راه اندازی شده است.
در مجموع ۹۹ باب کتابخانه شامل ۸۲ باب کتابخانه نهادی، ۱۶ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل در گیلان فعال است و بیش از ۷۰ هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.