به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سوگواران کریم اهل بیت (ع) روز یکشنبه از مقابل سپاه تا مسجد صاحب الزمان (عج) آستارا به سینه زنی پرداخته و با برافراشتن پرچم‌های عزا، عشق خود را به اهل بیت پیامبر خدا (ع) نشان دادند.

حضور تعدادی از شیعیان و زائران اربعین جمهوری آذربایجان، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات بین عزاداران از نکات قابل توجه این آئین بود.

امام جمعه آستارا در مسجد صاحب الزمان (عج) گفت: امام حسن (ع) به سخاوت و کرم معروف بود و بر اساس روایات موثق، دو بار دارایی خویش را بخشیده است. 

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: خانه امام در زمان حیات او در مدینه پناهگاه نیازمندان بود و امام همواره با افراد غریب و فقیر از هر دین و مذهبی، با کرامت برخورد می کرد. 

وی بیان کرد: حضرت علی(ع) و اولاد او اهل کرامت بودند و در همه احوال، برابر با وسع و توانایی مادی و معنوی خود مشکلات دینی و معیشتی مردم را حل می کردند. 

حافظ نیا گفت: امام حسن (ع) در دوران امامت بارها عزم جهاد در برابر دشمن کرد اما یارانش از همراهی او سر باز زدند و ائمه اطهار (ع) در راه ترویج ارزش ها و شعائر دینی، با سختی های زیادی مواجه بودند. 

مداحی و سینه زنی از بخش های دیگر این آئین بود.

حضرت امام حسن(ع) در نیمه ماه رمضان سال سوم هجری در مدینه متولد شده و به روایتی، در هفتم صفر سال ۵۰ هجری بر اثر مسمومیت به شهادت رسیده است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود یکصد هیات مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.