حمیدرضا جانباز شنبه شب در حاشیه جلسه رسیدگی به مشکلات آب و فاضلاب شهرستان لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: در آینده نزدیک تصفیه خانه بزرگ استان گیلان تکمیل و ظرفیت این تصفیه خانه درابتدای سال آینده به دو برابر افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: برای توزیع آب هم در  استان برنامه ریزی های خوبی در حال انجام است که به همین منظور بازدیدهایی از شهرهای شرق گیلان نظیر رودسر، لنگرود، املش تا لاهیجان و آستانه اشرفیه انجام و موضوع تکمیل رینگ های آبرسانی شهری در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گفته جانباز؛ همکاران من در شرکت های آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای گیلان با برنامه ریزی خوبی که انجام دادند همزمان با افزایش ظرفیت تصفیه خانه گیلان ، توزیع موزون آب در شبکه های شهری و روستایی را نیز  در دستور کار دارند و اثر این افزایش ظرفیت بر آب روستایی هم چشمگیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآورشد: در این جلسات تصمیم گیری شد در نقاطی که از لحاظ فنی امکان اتصال  به شبکه وجود دارد، شبکه های روستایی هم از این آب با کیفیت تصفیه خانه بهره مند شوند که با توجه به جمعیتی که در این مناطق سکونت دارند ،تعداد زیادی از شهرها از این آب  بهره مند خواهند شد.

جانباز  گفت: امروز در شهرستان رودسر نیز تصمیم گرفته شد که بخشی از ظرفیت تصفیه خانه طول لات که مدت های زیادی کار اجرایی آن شروع شده ، در برنامه ای فشرده  تا پایان امسال به بهره برداری برسد که بتوانیم از فاز اول تکمیل شده این تصفیه خانه هم استفاده کنیم و کدورت آب این مناطق نیز مرتفع شود.

وی در خصوص رفع مشکل شبکه آب از ایستگاه خوش سیرت به شهر لاهیجان نیز اظهارداشت: بخشی از خط انتقال آب به شهر لاهیجان  از این طریق  انجام می گیرد  که ترمیم شبکه آن حدود ۲۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تصمیم گرفته شد که  هفت و نیم کیلومتر آن انجام شود.

۶۰۲۹/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.