رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان گیلان روز شنبه در این باره برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در مدارس به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در مدارسی که تا ۳۰۰ دانش آموز داشته باشد، تعداد اولیای منتخب هشت نفر خواهد بود که پنج نفر اول عضو اصلی و سه نفر بقیه عضو علی البدل هستند و در مدارسی که بالاتر از ۳۰۰ دانش آموز داشته باشند، به ازای هر ۵۰ نفر یک نفر از اولیا به اعضای اصلی اضافه می شود و حداکثر اعضای اصلی منتخب در مدارسی که بیش از ۷۰۰ نفر دانش آموز دارند تا ۱۳ نفر است.

مازیار صفرپناه درباره ترکیب انجمن اولیا و مربیان در مدارس اظهار داشت: مدیر مدرسه، یکی از معاونان مدرسه به انتخاب مدیر، نماینده شورای معلمان، معاون پرورشی یا یکی از مربیان امور تربیتی- در صورت نبودن مربی، یکی از معلمان آگاه به مسائل تربیتی به انتخاب مدیر و همچنین منتخبان اولیای دانش آموزان از اعضای انجمن اولیا و مربیان محسوب می شوند.

وی بیان داشت: برنامه ریزی و تصمیم گیری برای تشکیل جلسات آموزش خانواده، تقویت هماهنگی و همسویی تربیتی و آموزشی خانه و مدرسه، نظارت بر چگونگی اخذ کمک های مردمی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، تلاش و همکاری برای جلب مشارکت اولیای دانش آموز، افراد خیر و موسسات خیریه در تامین امکانات مورد نیاز و بهبود اداری مدرسه از جمله مهمترین وظایف انجمن های اولیا و مربیان است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان استان گیلان هفته پیوند اولیا و مربیان را فرصت مناسبی برای بررسی نقش و جایگاه والدین در برنامه های آموزش و پرورش عنوان و اضافه کرد:  این هفته نمادی برای همفکری اولیا و مربیان برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است.

مدت زمان فعالیت انجمن اولیا و مربیان مدارس به مدت یک سال تحصیلی است که در مهر ماه هر سال می‌بایستی اعضای جدید انتخاب شوند.

حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه با ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان های مختلف گیلان مشغول به تحصیلند.

۷۲۸۶ / 6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.