به گزارش خبرنگار ایرن، ا رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی روز شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته کودک از سیزدهم تا نوزدهم مهرماه با شعار( آینده را باید ساخت) آغاز شده و دست سازهای کارگاه های تابستان کودکان و نوجوانان رده سنی 6 تا 16 سال در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی با عناوین کارگاه های کاردستی خلاق، نقاشی، ویترای ، سفالگری، عروسک سازی و کلاس های فرهنگی و ادبی در قالب نمایشگاه عرضه شده است.

 کبری نوردوست با اشاره به روز شمار برنامه های هفته کودک امسال افزود: متناسب با روز شمار هفته کودک برنامه های مختلفی با همکاری ارگان های مختلف از جمله دریابانی، محیط زیست ، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و سایر دستگاه های مرتبط در دستور کار است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام کودکان و نوجوانان در کانون در رشته های نقاشی، خوشنویسی ، کاردستی، سفالگری، فن بیان و رباتیک در ترم پائیزه یادآور شد: کودکان با نیازهای ویژه و فرصت های برابر- کودک، آموزش ، سلامت و ایمنی- کودک و محیط زیست و میراث فرهنگی(روز روستا)-کودک، صلح، بازی و نشاط –کودک و رسانه و ارتباطات-کودک ، کتاب و فرهنگ مطالعه –کودک و خانواده و سبک زندگی اسلامی ، عناوین روز شمار برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کودک است.

نوردوست با اشاره به عضویت رایگان کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کودک خاطر نشان کرد: کانون به عنوان معتبر ترین محل پرکردن  اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت می کند اما کانون پرورش فکری انزلی با قدمت بیش از 50 سال نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

وی با اشاره به آماده سازی سالن نمایش کانون و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی آن افزود:  تجهیز این سالن تا رسیدن به مرحله افتتاح نیازمند 130 میلیون تومان بودجه است که تا به امروز این امر محقق نشده و امیدواریم با نظر مثبت مسئولان بندرانزلی این بودجه تخصیص یافته و شاهد بهره برداری از این سالن نیز باشیم .

*** فعالیت های کانون و آموزش و پرورش در راستای همدیگر است

در ادامه این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان انزلی نیز به خبرنگاران گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله مراکز فرهنگی تاثیرگذار در افزایش نگاه فرهنگی دانش آموزان است.

سید حسین دریابکی افزود: فعالیت و تحصیل دانش آموزان در مدارس در چارچوب خاصی قرار دارد ولی فعالیت های کانون گسترده بوده و در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلاقیت های دانش آموزان شکوفا می شود .

وی با بیان اینکه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلاقیت های کودکان را بارور می کندگفت: دانش آموزانی که با کانون پرورش فکری ارتباط دارند نسبت به سایر دانش آموزان خلاق تر هستندو تفاوت آن ها نسبت به سایرین محسوس است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان انزلی تاکید کرد: اهداف آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره در راستای همدیگر و در جهت شناسایی و پرورش استعداد های فرزندان این مرز و بوم است.

شهرستان انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و دارای دو  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بندرانزلی و غازیان است.

7471 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.