پریسا کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منابع کتابخانه های استان بیش از یک میلیون کتاب است اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی باید به عنوان یک گفتمان رایج در جامعه مطرح شود .
وی با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل از حالت سنتی کاملا خارج شده ‌، افزود: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها ، برنامه ریزی و انجام می شود و این اقدام مثبت در حال افزایش است.
وی با اشاره به کمبود اعتبارات خاطرنشان کرد: برغم وجود همه محدودیت‌ها برنامه‌های متعددی در زمینه کتاب و کتابخوانی اجرا می‌ شود که یکی از آنها، اجرای طرح کوله کتاب با همکاری نیروهای جهادی سپاه است .
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان یاداور شد؛ بر اساس طرح کوله کتاب، کتاب های دارای مخاطب به مناطق ییلاقی سخت گذر استان منتقل می‌ شود.
کرمی ایجاد بخش مستقل کتاب کودک را از جمله اقدامات کتابخانه های عمومی استان عنوان و اضافه کرد: سعی می کنیم به معنای واقعی کتاب را در اختیار همگان قرار دهیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ، نذر فرهنگی را مورد اهتمام دانست و بیان کرد: امیدواریم این موضوع هر چه بیشتر مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.
۸۲ باب کتابخانه عمومی نهادی در گیلان فعال است .
۱۸۸۱ /6030
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.