به گزارش خبرنگار ایرنا سیدجلال سیدمحمدی غروب دوشنبه در ستاد سرمایه گذاری صومعه سرا ، با بیان اینکه این جلسه با محوریت تشکیل ستاد سرمایه گذاری خارجی در شهرستان برگزار شده ، اظهار کرد: امید است بتوانیم با فعالسازی این ستاد در شهرستان ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه شهرستان در حوزه های مختلف را بالفعل کنیم.

وی افزود: هدفمان حرکت به سمت رشد و توسعه با فعال سازی و تحرک بخشی ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان است و طبیعیست که در این راستا به همکاری و حمایت های استانی، ملی و کشوری نیاز باشد.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان خاطرنشان کرد: صومعه سرا به عنوان یک شهرستان تمام جلگه ای از ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف بویژه کشاورزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشاورزی بالاترین و بزرگترین ظرفیت این شهرستان است، گفت: صومعه سرا دارای حدود ۳۰هزار هکتار اراضی شالیزاری است که رتبه دوم کشت برنج را در سطح استان به خود اختصاص داده و کشاورزی یک ظرفیت بزرگ برای شهرستان است؛ در صورتی که بتوانیم صنایع تبدیلی، فرآوری و...را در این خصوص ایجاد کنیم گام بلندی را در راستای افزایش برخورداری مردم از درآمد حاصل از کشاورزی برداشته ایم.

سیدمحمدی به وجود یکصد واحد برنجکوبی فعال در حوزه خرید و فروش در شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و مکمل در این راستا حرکتی خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه صومعه سرا شهرستان نخست در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی است، تصریح کرد: سرمایه گذاران نیاز به حمایت در راستای توسعه کار و فعالیت در حرفه و صنعت خود دارند.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه نیاز است همواره انسجام در راستای حمایت از سرمایه گذاران وجود داشته باشد که این امر نیازمند عزم استانی است، گفت: صنوبرکاری یکی دیگر از ظرفیت های این شهرستان است و صومعه سرا دارای بزرگترین مزارع پرورش صنوبر است.

وی با بیان اینکه صومعه سرا رتبه نخست صنوبرکاری را در کشور به خود اختصاص داده ، ادامه داد: صنوبرکاری در صومعه سرا ظرفیت و فرصت بزرگی برای استان است.

سیدمحمدی با بیان اینکه متاسفانه صنوبرکاران حمایت نمی شوند، گفت: لازم است فضای مناسب کاری برای صنوبرکاران در شهرستان ایجاد شود.

وی ظرفیت دیگر شهرستان را صنعت ابریشم دانست و عنوان کرد: متاسفانه این صنعت در شهرستان تعطیل شده حال اینکه ۵۲۰ هکتار توتستان در این شهرستان وجود دارد و ۵۲۰هکتار اراضی شهرستان در اختیار این صنعت بوده که در حال حاضر راکد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه فضای لازم برای فعال شدن این صنعت وجود ندارد، متذکر شد: با فعال شدن این صنعت در شهرستان تنها در این حوزه دو هزار شغل ایجاد می شود.

سیدمحمدی با بیان اینکه ۹۱ واحد صنعتی در شهرک صنعتی صومعه سرا ثبت شده ، گفت: ۳۴واحد در حال حاضر در این شهرک فعال است و موانع بانکی، مالیاتی، بیمه ای از جمله مشکلات واحدهای تعطیل شده است.

شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۲/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.