به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی کشور از روز یکشنبه هفتم مهر ماه آغاز و تیم داماش در این مرحله باید در تهران رو در روی تیم سایپا قرار گیرد.

به طور حتم در این دیدار هر دو تیم برای کسب پیروزی و صعود به مرحله یک هشتم نهایی رو در روی هم قرار خواهند گرفت اما تیم داماش با تفکر خلق شگفتی و تیم سایپا نیز برای انتقام شکست فصل قبل به مصاف هم خواهند رفت.

فصل گذشته و در مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی کشور، تیم های داماش و سایپا در رشت به مصاف هم رفته بودند که تیم داماش با نتیجه دو بر صفر برابر حریف قدرتمند خود به برتری رسید و با کسب عنوان تیم شگفتی ساز به فینال جام حذفی صعود کرده بود.

به طور حتم داماش در این دیدار نیز برای خلق شگفتی دیگر و پیروزی برابر تیم لیگ برتری سایپا ، رو در روی این تیم قرار خواهد گرفت تا با پیروزی در این دیدار سخت و خارج از خانه، به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد.

داماشی ها فصل گذشته که در رقابت های لیگ دسته دوم حضور داشتند، برابر تیم سایپا به برتری رسیده و با توجه به اینکه این تیم هم اینک در مسابقات لیگ دسته اول حضور دارد، طرفداران داماش انتظار دارند که این تیم همانند فصل گذشته در رقابت های جام حذفی بدرخشد.

البته تیم فوتبال داماش رقابت های لیگ دسته اول را با قدرت آغاز کرد اما در دو هفته اخیر نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند و هفته گذشته و در ششمین دیدار خود در لیگ دسته اول با نتیجه سه بر صفر مغلوب تیم گل ریحان البرز شد تا اولین شکست خود در رقابت های لیگ دسته اول را تجربه کند.

اما بازی های جام حذفی با لیگ متفاوت است و مسئولان ، کادرفنی و بازیکنان تیم داماش امیدوارند که این تیم با ارایه یک بازی زیبا، بتوانند سایپا را شکست داده و این تیم را از گردونه رقابت های جام حذفی کنار بزند و خود به مراحل بعدی راه یابد.

البته اگر تیم داماش بتواند برابر تیم سایپا پیروز شود و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد، شانس زیادی خواهد داشت که در این مرحله در رشت به مصاف حریف خود برود چون این تیم در دیدار برابر سایپا، میمهان است.

اما تیم فوتبال سایپا که فصل گذشته با سرمربیگری علی دایی در میادین حضور داشت، در مرحله نیمه نهایی فصل گذشته با تیم قدرتمندتر از تیم فعلی در رشت برابر داماش مغلوب و از گرودونه رقابت های جام حذفی کنار رفت.

اما شرایط نیز هم اینک برای این تیم متفاوت است چون سایپا در تهران و در یک بازی خانگی رو در روی تیم داماش قرار خواهد گرفت و از طرفی برای جبران شکست فصل قبل و انتقام از داماش، رو در روی این تیم قرار می گیرد.

با این وجود باید شاهد یک بازی زیبا و تماشاگرپسند از طرف هر دو تیم سایپا و داماش گیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی باشیم چون داماشی ها می خواهند با پیروزی برابر سایپا، علاوه بر تکرار پیروزی برابر این تیم در مسابقات جام حذفی، همچنان تیم شگفتی ساز این رقابت ها باشند.

تیم سایپا نیز می خواهد با غلبه بر تیم داماش علاوه بر جبران نتیجه فصل قبل و انتقام شکست ، با صعود به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی کشور، یکی از مدعیان قهرمانی این دوره از مسابقات جام حذفی کشور باشد.

به هر حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که بازی تیم های فوتبال داماش و سایپا در مرحله یک شانزدهم نهایی با چه نتیجه ای به پایان می رسد و کدام تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب خواهد کرد.

البته با توجه به اینکه  داماشی ها تنها نماینده استان گیلان در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی کشور هستند و اگر برابر تیم سایپا مغلوب شوند، گیلان دیگر ادامه مسابقات جام حذفی ، دیگر نماینده ای نخواهد داشت.

با توجه به این امر، فوتبالدوستان گیلانی نیز امیدوارند که تیم داماش بتواند همانند فصل گذشته برابر تیم سایپا به پیروزی برسد تا گیلان در مرحله بعدی جام حذفی کشور نیز، نماینده داشته باشد.

به هرحال تقابل سایپا و داماش تکرار دیدار نیمه نهایی فصل گذشته خواهد بود، دیداری که با فینالیست شدن داماش به یک خاطره ماندگار برای طرفداران این تیم و همچنین برای فوتبال گیلان تبدیل شد. 

گرچه در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور تیم داماش میهمان سایپا است ، اما به طور حتم هواداران متعصب داماش در ورزشگاه پاس قوامین تهران حضور خواهند یافت تا شاگردان سیامک فراهانی در پایتخت احساس غربت نکنند.

تیم فوتبال داماش گیلان که در رقابت های لیگ دسته اول کشور حضور دارد، برای رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی، در مرحله سوم این مسابقات در رشت به مصاف تیم مهرگان دره شهر ایلام رفته بود که در نهایت با نتیجه چهار بر صفر حریف خود را شکست داد و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد.

داماشی ها در رقابت های فصل گذشته جام حذفی کشور درخشش خوبی داشته و با صعود به فینال این رقابت ها و کسب مقام نایب قهرمانی، لقب تیم شگفتی ساز این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

۷۲۸۵ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.