به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان روز شنبه در آئین معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: مسجد، حج و عزاداری ها جزو شعائر دینی و اسلامی هستند و ساماندهی مناسبت ها و شعائر مذهبی، رسالت مهم اداره های تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام سعید مهدوی افزود: باید در اشاعه فرهنگ دین و قرآن کارهای بزرگی صورت گیرد و نهضت تفسیر کلام وحی راه اندازی و مجالس مذهبی، بیش از گذشته رواج داده شود.

وی بیان کرد: تحقق حاکمیت دینی و الهی از مهمترین شعائر اسلامی است و باید در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از سلائق حزبی و سیاسی متاثر نیست و در جنگ نرم دشمن که دل جوانان را نشانه گرفته، فعالیت بیشتر برای جذب قشر جوان ضروری است.

مهدوی گفت: مردم مرزنشین آستارا با استقبال و پذیرایی از زائران خارجی اربعین، محبت خود را به امام حسین (ع) به خوبی نشان می دهند و پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین تجمع روی زمین، اعجاز آخرالزمان و مقدمه ظهور منجی است.

امام جمعه آستارا نیز در این آئین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام امت (ره) تاسیس شده و زیر نظر و طبق منویات رهبر معظم انقلاب مدیریت می شود و تحول در آن محسوس است.

حجت الاسلام کاظم حافط نیا افزود: نهادهای دینی و علمای آستارا برای ساماندهی بیشتر و بهتر تبلیغات اسلامی در این شهرستان تلاش می کنند و تشکل های دینی و هیات های مذهبی همکاری خود را افزایش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز اظهار کرد: با وجود هجمه های فرهنگی و رسانه ای کشورهای همسایه، این شهرستان وجهه ای ولایت مدار دارد و تجمع باشکوه حسینی در ماه محرم امسال، گواه این ادعاست.

سامان ساسانیان افزود: روزانه ۲ هزار مسافر خارجی به آستارا وارد می شوند و مردم این شهرستان از چند سال گذشته افتخار میزبانی هزاران زائر خارجی اربعین حسینی را دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین از آستارا به کربلا رفته بودند اما آمار آنها در زمان بازگشت، به ۱۵ هزار نفر رسید و این نشانگر رضایت زوار از میزبانی و مهمان نوازی مردم آستاراست.

سرهنگ فردین عباس زاده جانشین فرمانده سپاه آستارا هم با اشاره به اهمیت اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان مرزی، از آمادگی سپاه برای همکاری بیشتر با این اداره خبر داد.

در پایان این آئین از زحمات حجت الاسلام ابراهیم حاتمی قدردانی و حکم مسئولیت حجت الاسلام رضازاده به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا قرائت شد.

۸۷ مسجد و بیش از یکصد هیات مذهبی در آستارا فعال است و حدود ۱۷ درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.