حسن فعال روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ثبت نام تا سه روز قبل از اربعین ( ۲۴ مهرماه ) ادامه دارد اما بازه زمانی اعزام ها با انتخاب  متقاضیان از ۱۰ شهریور تا هفتم آبان ماه است.

 وی  با بیان اینکه امسال نیاز به اخذ روادید نیست، تصریح کرد:  متقاضیان می توانند با گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل سه ماه در سایت سماح به آدرس samah.haj.ir   ثبت نام کنند.

 وی ثبت نام در سایت سماح را برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ضروری خواند و افزود : متقاضیان بایستی بیمه و گذرنامه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی داشته باشند.

فعال  خاطر نشان کرد: همچنین نیاز به سپردن وثیقه  برای طلاب ، دانشجویان و دانش آموزانی که برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین مشکل سربازی دارند ، نیست و  با اخذ مجوز از سازمان نظام وظیفه استان می توانند  در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی با اشاره به مبلغ قابل پرداخت برای ثبت نام در سامانه سماح گفت: در صورتی که  افراد خود  در سامانه سماح ثبت نام کنند، ۲۲ هزار تومان و اگر از طریق دفاتر حج و زیارت نام نویسی خود را انجام دهند، مبلغ قابل پرداخت ۲۵ هزار تومان است.

وی تعداد دفاتر زیارتی استان را ۵۲ دفتر عنوان و تصریح کرد: به منظور تسهیل  در ثبت نام زائران سه دفتر موقت در شهرهای سنگر ، ماسال و رودبار نیز راه اندازی شده است.

فعال تصریح کرد: زائران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت gilan.haj.ir مراجعه کنند

سال گذشته ۲۳ هزار و ۸۱۶ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی  روادید دریافت کردند.

7296 / 6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.