به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر حاج محمدی روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران و شوراهای اسلامی استان گیلان در استانداری با اشاره به موضوع درآمد پایدار برای شهرداری ها افزود: تفکر درآمد زایی در شهرداری ها، تفکر بخش خصوصی نبوده و نتوانسته ایم منابع مالی پایداری را در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر این که جذب سرمایه گذار می تواند بسیار کمک کننده باشد، اظهار داشت: نیازمند مساعدت استانداری در این بخش هستیم تا با جذب سرمایه گذار رشد و شکوفایی شهرها را شاهد باشیم.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ و این که شهرداری از محل تخلفات ساختمانی ارتزاق می کرد، خاطر نشان کرد: این موضوع به مرور بایستی اصلاح می شود.

وی درباره مسدود شدن حساب شهرداری رشت در زمان های مختلف اضافه کرد: در این باره نیز بایستی به شهرداری کمک شود تا ما شاهد بسته شدن حساب ها در هر موقعیتی نباشیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این گردهمایی در سخنانی با بیان این که در گذشته امنیت خوبی برای شهرداران وجود داشت، گفت: امروز شهردار بی پناه ترین فرد در یک شهر است.

اسماعیل حاجی پور شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را نهادی مردمی و از دل مردم دانست و خاطر نشان کرد: به شوراها و نقش شان بی توجهی می شود.

وی اضافه کرد: همانطوری که شهرداری به دستگاه ها بدهکارست از آنها طلب هم دارد.

وی با بیان این که وضعیت شهرداری ها به شدت خراب است، خاطر نشان کرد: جذب سرمایه گذار تنها راه فرار از مشکلات شهرداری هاست و ما بایستی با پول سرمایه گذار شهر را بسازیم.

شهردار لاهیجان نیز در این گردهمایی در سخنانی با اشاره به موضوعت طرح های تفصیلی گفت: غالب مشاوران ما غیربومی بوده و از جغرافیایی شهری اطلاعی ندارند.

مسعود کاظمی با بیان این که درآمدها با هزینه های شهردای ها متناسب نیست، افزود: موازی کاری دستگاه های اجرایی و خدماتی، شهرداری ها را تضعیف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تصفیه خانه شیرابه در شهرستان لاهیجان به زودی افتتاح می شود.

گردهمایی شهرداران و شوراهای اسلامی استان گیلان امروز پنجشنبه با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان برگزار شد.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.