به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه ناحیه آستارا روز سه شنبه در این یادواره در مسجد جامع لوندویل گفت: دفاع مقدس در امتداد واقعه عاشورا بود و رزمندگان و جانبازان، با تاسی از سیره ائمه اطهار جانفشانی کردند. 

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: بین دفاع مقدس و واقعه کربلا از نظر ایثار و جانبازی، غیرت دینی و اتمام حجت فرماندهان با رزمندگان برای رویارویی با دشمن، شباهت های زیادی وجود دارد. 

وی بیان کرد: برای شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی، فرزندان زیادی از این ملت بزرگ، جانفشانی کرده اند و امروز با توجه به اقتدار ایران اسلامی، دشمن توان رویاروی با نیروهای مسلح ما را ندارد. 

فرمانده سپاه آستارا گفت: امنیت، اقتدار و عزت ما مدیون شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنان است و شهیدان مدافع حرم نیز با درک خطر علیه اسلام، دشمنان دین را در خارج از مرزهای ایران ناکام گذاشتند. 

آرمان ادامه داد: شهدای مدافع حرم همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با تبعیت محض از ولایت فقیه وارد میدان شده و از آرمان ها و ارزش های اسلامی صیانت کردند. 

پخش نماهنگ، مداحی و سینه زنی از بخش های متنوع این آئین بود و هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه، سالروز تهاجم نظامی عراق به ایران آغاز شده است. 

لوندویل با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲ هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۱۳۸۰به عنوان بخش معرفی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل، در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.