به گزارش خبرنگار ایرنا فریبرز خورشیدی روز دوشنبه در جلسه مناسب سازی معابر آستارا در فرمانداری بیان کرد: دستگاه ها در مناسب سازی اماکن عمومی و معابر، با جدیت مشارکت کنند و این کار برای سالمندان، افراد دچار شکستگی عضو و استفاده کنندگان از وسایل توانبخشی مفید است.

وی از سازمان نظام مهندسی خواست، نقشه های معماری ساختمان ها و اماکن عمومی را پیش از صدور پروانه ساختمان کنترل کند و شهرداری ها در ساخت و سازها بر اجرای آئین نامه های مناسب سازی تاکید کنند.

خورشیدی از مسئولان دستگاه های اداری خواست، در ساختمان های اداری فاقد رمپ یا محل شیب دار تردد معلولان، الزامات مناسب سازی را رعایت و در صورت داشتن همکار ناشنوا، یک رابط به منظور  کسب آموزش های لازم، به اداره بهزیستی معرفی کنند.

رئیس اداره بهزیستی آستارا افزود: باید با هم افزایی دستگاه ها شرایط حضور پر رنگ معلولان و جانبازان در جامعه و بهره مندی یکسان آنها از خدمات و تسهیلات دولت میسر شود. 
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار آن از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.