به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور اردستانی روز دوشنبه در مراسم نمادین و استانی آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان دخترانه کیومرث صابری در رشت اظهار داشت: از اولیاء انتظار داریم همانند گذشته در پیوند مدرسه با مشارکت همه جانبه در امور مدرسه یاریگر معلمان، مربیان و فرزندان خود باشند.

وی با اشاره به اهمیت همکاری نهادها ، دستگاه ها و مسئولان با آموزش و پرورش بیان داشت: از این گروه ها برای ایفای نقش موثر در ارتباط با آموزش و پرورش و اولویت بخشی به مسایل آن به عنوان مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی مولد سرمایه انسانی و یکی از محورهای توسعه کشور، دعوت می کنیم.

 نماینده وزیر آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان گیلان خاطر نشان کرد: از معلمان، دبیران فرهیخته و مدیران توانمند نظام تعلیم و تربیت صمیمانه می خواهیم در تربیت نسلی متعهد به ارزش های دینی و ملی در تراز جمهوری اسلامی دارای روحیه انقلابی ، سرزنده و با نشاط دلسوزانه بکوشند.

اردستانی در ادامه مراسم استانی بازگشایی مدارس گیلان در رشت، پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید را قرائت کرد.

در بخش از پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: آموزش و پرورش، مهم‌ترین رکن تمدن‌ سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است، این سرمایه ملی، متعلق به همه مردم است و همه باید در جهت اعتلای آن بکوشند و لازم است همه ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور همسو و هماهنگ، در خدمت بهبود کیفیت یادگیری و ارتقاء فرآیند تربیت فرزندان میهن اسلامی قرار گیرند.

در این پیام افزوده شده: خانواده مدرسه اول است و مدرسه خانه دوم، دیوار و فاصله بین خانه و مدرسه باید برداشته شود و هر دو محیط باید سالم، امن، با نشاط و سرشار از شوق و انگیزه یادگیری باشد، روش‌های آموزشی و تربیتی باید مبتنی بر مشارکت جدی خانه و مدرسه و براساس انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه دانش‌آموزان طراحی و اجرا شوند.

در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش که توسط نماینده وی در آغاز سال تحصیلی جدید در رشت قرائت شد، بیان شده: دسترسی به تحصیل و آموزش از حقوق پایه و طبیعی همه افراد است و تلاش برای پوشش تحصیلی کودکان به‌ خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها وظیفه‌ای همگانی است.

در این پیام آمده است: بهبود مستمر کیفیت آموزشی به‌ ویژه در مدارس دولتی و آماده کردن فرزندان عزیز کشور برای مواجهه با پیچیدگی‌ های محیط اقتصادی علمی، اجتماعی و فناوری، مهم‌ترین جهت‌گیری نظام آموزشی است، کیفیت یادگیری، محصول تلاش هماهنگ و خردمندانه همه عوامل سهیم و موثر است.

در اولین روز از ماه مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ ، با نواختن زنگ مهر و مقاومت حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در استان گیلان با شعار مدرسه ، محل زیست تحصیلی پرنشاط و شرافت مندانه به شوق آموختن راهی بوستان های علم و دانش شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال تحصیلی جدید از امروز دوشنبه همزمان با سراسر کشور با ورود حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز دوره پیش دبستانی، دبستانی، دوره اول و دوم متوسطه در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۲۰ هزار کلاس درس در شهرستان های مختلف گیلان آغاز شده است.۲۷ هزار فرهنگی در استان کار تعلیم و تربیت این تعداد از دانش آموزان را بر عهده دارند.

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.