حسین اکبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشترکان قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی خود حتما  باید از صحت و سلامت شیر و شیلنگ گاز، سلامت دستگاه و باز بودن راه دودکش اطمینان  یابند؛  ضمن اینکه استفاده از لوله های بخاری مناسب، بست فلزی، دودکش مجهز به کلاهک H و مسدود کردن شیرهای گاز بدون استفاده با درپوش از دیگر مواردی هستند که رعایت آنها می تواند تا حد بسیاری از بروز حادثه جلوگیری کند.

وی تصریح کرد:  با وجود توصیه ها و بیان هشدارهای لازم جهت رعایت نکات ایمنی متأسفانه همه ساله شاهد وقوع حوادث ناخوشایندی ناشی از استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد و یا عدم رعایت هشدارهای ایمنی  هستیم که در پاره ای از موارد منجر به حادثه نیز می شود.

اکبر افزود: بر اساس گزارش های بدست آمده از اتفاقات رخ داده در ساله های گذشته، بسیاری از موارد گازگرفتگی متعلق به خانه ها و اماکن ویلایی بوده که تنها چند بار در سال مورد استفاده قرار می گیرند و ساکنان آن بدون بررسی مسیر خروجی دودکش اقدام به روشن کردن بخاری نموده که بعلت مسدود بودن راه دودکش، موجب جمع شدن گاز مونوکسید کربن در ساختمان و بروز حادثه شده است.

وی همچنین از همه مشترکان خواست تا ضمن رعایت تمامی نکات ایمن به ویژه  موارد ذکر شده، به اطلاعیه های شرکت گاز که از طریق رسانه ها و کانال های ارتباطی شرکت اطلاع رسانی می شود،، توجه فرمایند تا با کمک یکدیگر شاهد سالی بدون حادثه باشیم.

هم اکنون در استان گیلان پنج هزار و ۵۹۵ واحد صنعتی، ۷۵ هزار و ۱۳۸ واحد تجاری و ۹۶ جایگاه سی ان جی برخوردار از گاز طبیعی می‌باشند.

عملیات اصلاح شبکه گاز در رودبار

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در ادامه از اجرای عملیات اصلاح شبکه گاز شهرستان رودبار به منظور مقاوم سازی و پایداری شعله های گاز در فصل سرد سال خبر داد.

وی اظهار کرد: پس از بررسی های  انجام شده  از انتقال جریان گاز در منطقه ایستگاه گاز گلدیان به سمت روستاهای طلابر و آغوزبن، کارشناسان متوجه افت فشار شدید گاز در محل اتصال لوله ۱۰ اینچ به لوله  شش اینچ شبکه شدند.

وی یادآور شد: این شبکه در فصل سرد سال گذشته، با نصب لوله دو  اینچ و تی سرویس روی لوله ۱۰ اینچ، به شبکه شش  اینچ روستاهای این شهرستان متصل شده بود.

اکبر  تصریح کرد: در همین راستا، اداره گاز رودبار به منظور  رفع مشکل  یاد شده با تمام توان منابع انسانی خود از ساعت ۷ صبح اقدام به قطع گاز ایستگاه و ایمن سازی منطقه کرد و  با برش دو عدد لوله ۲ اینچ و جمع آوری چهار عدد تی سرویس با استفاده از سه راهی استاندارد، شبکه ۱۰ اینچ را به شبکه شش اینچ متصل کرد.

اکبر اظهار داشت: مدت انجام عملیات از ساعت هشت تا  ۲۱ تعیین شده بود اما با همکاری پیمانکار و تعمیرات گاز رودبار، عملیات تا ساعت ۱۷ به پایان رسید و مشکل افت فشار گاز به طور کلی برطرف شد.

وی تصریح کرد: پس از این عملیات؛  جریان گاز  شش هزار و ۱۹۰  مشترک در کمترین زمان ممکن (ظرف مدت ۲ ساعت تا ساعت ۱۹) توسط گازبانان رستم آباد،  تمامی نیروهای رودبار، نیروهای شرکت گاز منجیل و پیمانکار نصب کنتور و پیمانکاران خانگی وصل شد.

شرکت گاز گیلان بیش از یک میلیون و 55 هزار مشترک  دارد.

7296 / 6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.