بهزاد کوهستانی روزیکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :در سال زراعی جاری برداشت برنج در شهرستان سیاهکل حدود 10 درصد نسبت به فصل زراعی سال گذشته در شهرستان سیاهکل افزایش داشته  که این افزایش محصول در رقم های هاشمی که عمده ترین رقم تولیدی شهرستان بوده است .

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی 98 از چهارهزار و 430 هکتار اراضی زیر کشت برنج این شهرستان حدود 17 هزار و 942 تن شلتوک برداشت شد که تاکنون حدود 65 درصد از آن به برنج سفید تبدیل شده است و ارزش اقتصادی این مقدار از برنج برداشت شده 144 میلیارد ریال برآورد می شود.

به گفته وی در هر هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان حدود چهارهزار و 50 کیلوگرم شلتوک برداشت شده است که از چهار هزار و 430 هکتار اراضی زیر کشت حدود یک هزار و 290 هکتار با دست، 490 هکتار با دروگر و دو هزار و 650 هکتار هم با کمباین مخصوص برنج برداشت شد .

کوهستانی در مقایسه با سال زراعی گذشته نیز یاداور شد: در سال 97 حدود 11 هزار و 288 تن برنج سفید در این شهرستان برداشت شده بود .

وی مهمترین ارقام برنج کشت شده در سال زراعی جاری در شهرستان سیاهکل را رقم هاشمی ، هاشمی اصلاح شده و جمشید جو ذکر و خاطرنشان کرد:قبل از آغاز فصل کشت برنج حدود 40 تن ارقام بذر هاشمی اصلاح شده در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

شهرستان سیاهکل دارای 47 هزار نفر جمعیت است که شش هزار و 300 خانوار در امر برنجکاری اشتغال دارند،این شهرستان از دو بخش مرکزی و دیلمان تشکیل شده است که برنج فقط در بخش مرکزی آن کشت می شود.

سیاهکل در 45کیلومتری مرکز استان گیلان (رشت)قرار دارد.

7297 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.