مازیار غلامی ظهر شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: تحلیل نقشه های هواشناسی، بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای بارشی طی امروز عصر و امشب در منطقه است که بر این اساس با تقویت ناپایداری طی امشب و فردا (یکشنبه) بارندگی و وزش باد در بعضی ساعات (بویژه در ابتدا نواحی غربی و سپس نواحی مرکزی و شرقی استان) گاهی شدید پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۸ درجه سلسیوس و نیز وقوع رعدو برق، نسبت به آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد و دریا را طی این مدت مواج و توفانی ذکرکرد.

غلامی همچنین بر لزوم خودداری از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ، از بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالی کوبی ها ، گلخانه داران، پرورش دهندگان مرغ و ماهی و نیز اداره های راه و شهرسازی، آتش نشانی ، فرودگاه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنادر و دریانوردی، فرمانداری ها ، شهرداری ها، پلیس راه و راهور خواست تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی آسمان امروز گیلان را کمی تا نیمه ابری، بتدریج افزایش ابر ، طی عصر و شب بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید و رعد و برق) عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد، کاهش دما طی عصر و شب کاهش ناپایداری پیش بینی کرد.

غلامی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۱ درجه مربوط به دیلمان و کمینه دمای فردا در استان را با ۹ درجه مربوط به جیرنده، دیلمان و ماسوله عنوان کرد.

به گفته غلامی، بیشینه دمای امروز رشت ۲۸ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان نیز ۱۵ درجه خواهد بود.

وی در توضیح وضعیت دریا طی امروز گفت: ارتفاع موج بین ۲ / ۰ تا ۲/۲ متر، دمای آب ۲۶ درجه سلسیوس و شرایط برای شنا بتدریج طی عصر و شب نامناسب است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.