به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت با بیان این مطلب افزود: با نگاه همه جانبه ، کمک خیرین و مشارکت اداره کتابخانه های عمومی پروژه مذکور می تواند در زمان مناسب به بهره برداری برسد .
وی ادامه داد: با هماهنگی بخشداران می بایست شورای کتابخوانی مراکز دهستان های شفت با حضور شوراهای اسلامی ، دهیاری ، خانه های بهداشت ، پایگاه بسیج ، مدارس و ... در سطح دهستان های شهرستان تشکیل شود و این شورا می تواند در پیگیری سیاست های ابلاغی مربوطه موثر باشد.

محسنی با اشاره به اینکه محرم باید ماه افزایش آگاهی باشد؛ به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی لازم و ضروری است .

وی فرارسیدن آغاز سال تحصیلی را به مردم به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت و افزود: اگر قرار است مجموعه ای از تحولات فرهنگی در یک جامعه به وقوع بپیوندد، بی تردید با آموزش و افزایش سطح آگاهی محقق خواهد شد .
فرماندار شفت با بیان اینکه با گسترش رسانه ، نرم افزار ، شبکه های اجتماعی و کتاب های الکترونیک عطر و بوی خوش صفحات کتاب کمتر به استشمام می رسد ، گفت: حفظ جایگاه کتاب مستلزم برنامه ریزی مدون و تسهیل در دسترسی به آن است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان شهرستان شفت در آزمون سراسری کنکور رتبه نخست استان گیلان را از نظر میزان قبولی کسب کرده اند ؛ از عدم اطلاع رسانی صحیح این افتخار آفرینی انتقاد و اضافه کرد: شهرستان شفت با داشتن چنین دانش آموزانی که با کتاب انس می گیرند ، به هیچ وجه محروم نخواهد ماند و برای توسعه آن کافی است به ظرفیت های گوناگون این منطقه توجه ویژه شود.
وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به کتابخانه های عمومی در سطح روستاها تاکید و اضافه کرد: روستای پرجمعیت نصیرمحله ظرفیت خوبی برای احداث کتابخانه عمومی دارد و بخشدار احمدسرگوراب باید بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد .
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر و نصیرمحله و در مجموع ۱۰۲ روستا، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان واقع است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.